سومین سفیر ملی ادبیات کودک آمریکا معرفی شد

 سومین سفیر ملی ادبیات کودک و نوجوان آمریکا برای سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ معرفی شد.

والتر دین مایرز، نویسنده کودک و نوجوان، به عنوان سفیر جدید برگزیده شده است. او نویسنده پرکاری است و تاکنون برای کتاب هایش جایزه های بسیاری به دست آورده است. مایرز عنوان و مسئولیت سفیر ملی ادبیات کودک و نوجوان را دو روز پیش (۱۰ ژانویه) در کتابخانه کنگره آمریکا در شهر واشنگتن به طور رسمی دریافت کرد. 

مایرز نویسنده ای است که در سبک های گوناگون دنیای ادبیات کودک و نوجوان، دستی دارد. او کتاب های تصویری، شعر و ترانه های کودکان، رمان های فانتزی و واقعگرا و زندگی نامه برای کودکان و نوجوانان نوشته است. این تنوع کاری، سبب شهرت بین المللی مایرز شده است. اما بیشترین شهرت او، به خاطر رمان های واقع گرایش درباره زندگی مردم بخش های فقیر نشین شهرهای آمریکاست. 

سومین سفیر ملی ادبیات کودک آمریکا معرفی شد

این نویسنده در کارنامه خود دو جایزه نیوبری و سه بارحضور در فهرست نهایی جایزه ملی کتاب و چندین جایزه ملی دیگر در آمریکا را دارد. حالا، او به مدت دوسال مسئولیت رسیدگی به وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در آمریکا را بر عهده دارد.

طرح تعیین سفیر ادبیات کودک و نوجوان را کتابخانه کنگره آمریکا و شورای کتاب کودک آمریکا برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ اجرا کردند. نخستین سفیر ملی ادبیات کودک آمریکا، جان شیتزکا بود و پس از او کاترین پترسن نویسنده مشهور ادبیات کودک آمریکا، نویسنده کتاب مشهور "پلی به سوی ترابیتیا" و "نان و گل سرخ"، این مسئولیت را برای سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ برعهده داشت. از مایرز یک کتاب در ایران منتشر شده است.  نشر افق، کتاب "نوری در تاریکی" اثر این نویسنده را با ترجمه مهرداد مهدویان در سال ۱۳۸۲ منتشر کرده است. 

Submitted by admin on