پناهی برای کودکان در جهانی پرآشوب!

 یونیسف اعلام کرد که برای این که بتواند امسال به کودکان در بیش از ۲۵ کشور جهان کمک کند، به یک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون دلار نیاز دارد.

یونیسف همچنین اعلام کرده که نزدیک به یک سوم از این  مبلغ در کشورهای شاخ آفریقا هزینه خواهد شد. یونیسف اکنون بیشترین توان عملیاتی خود را در کشورهای این منطقه به کار گرفته تا جان صدها هزار زن و کودک را که با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، نجات دهد. 

در گزارشی که یونیسف به تازگی دراین باره منتشر کرده است، خشکسالی و سوء تغذیه در شاخ آفریقا و درگیری های خشونت آمیز در سودان مشکلات اصلی کودکان در آفریقا نام برده شده اند. 

در این گزارش، به دومین سال وقوع سیل در پاکستان هم اشاره شده است. در سیل امسال، بیش از ۵ میلیون نفر آسیب دیده اند. مسئله بازسازی هاییتی، دو سال پس از آن زلزله ویرانگر نیز یکی دیگر از موضوع های مطرح شده در گزارش یونیسف است.

پناهی برای کودکان در جهانی پرآشوب

یونیسف همچنین به گسترش نیازهای بشردوستانه کودکان در خاورمیانه اشاره کرده است. نیازهایی که در اثر دگرگونی های سیاسی در کشورهای این منطقه از جهان به وجود آمده و شدت می گیرد. شمار زیادی کودک در کشورهای این منطقه در درگیری ها آسیب دیده اند.

سال گذشته، ناآرامی های طبیعی، از سیل و زلزله و خشکسالی گرفته تا جنگ های قومی و داخلی و انقلاب های سیاسی در کشورهای مختلف جهان، بر زندگی کودکان بسیاری اثر گذاشته و سبب رنج و ناامنی و حتی مرگ آن ها شده است. 

با این حال، همانطور که در گزارش یونیسف هم آمده، باید تلاش کرد تا همه این کودکان بتوانند به خوراک، پوشاک، امنیت و آموزش دسترسی داشته باشند. باید کوشید تا این کودکان در هر شرایطی که هستند بتوانند حق خود را برای زندگی و رشد کردن بشناسند و آن را به دست آورند. 

Submitted by admin on