نمایشگاه عکس‌های کودکان ایرانی و آلمانی در موزه‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 عکس‌های برگزیده اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان آلمانی از مناطق شمالی این کشور در قالب نمایشگاهی در موزه‌ کانون به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه، از ١٥ تا ٣٠ از ساعت ٩ تا ١٤ بهمن برپاست.

به گزارش روابط عمومی کانون، این عکس‌ها حاصل سفر تعدادی  از اعضای مراکز کانون در مهر ماه سال ١٣٨٩ به کشور آلمان است. در آن سفر که به منظور آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی و معنوی یکدیگر صورت گرفت  بچه‌های ایرانی و دانش‌آموزان  مدرسه کویین لوئیز آلمان به اتفاق به جزیره سیلت (Sylt) و دریای شمال رفتند، از مدرسه‌ای در شهر (Leck) لک، موزه ادوات صید و صیادی در محل یک کلیسای قدیمی و موزه تجربیات طبیعی بازدید کردند و در یک کارگاه تراش سنگ و ساخت گردنبند حاضر شدند.

 مسافرت دریایی به دریای شمال از دیگر برنامه‌های این سفر بود. مسافرت کودکان ایرانی به آلمان البته بخشی از مراودات سه ساله کانون ایرانی با مدرسه‌ی کویین لوئیز برلین بود. این کودکان از جمله‌ برگزیدگان مسابقات عکاسی کانون بودند که پیش از سفر به آلمان در سه دوره‌ عکاسی کانون نیز آموزش دیدند و در تهران زیر نظر حسین موذن مدیر کانون استان سیستان و بلوچستان و مدرس عکاسی دانشگاه از بناهای تاریخی و نقاط دیدنی تهران عکاسی کردند.

آثار اعضای منتخب کانون در آلمان همچنین در کارگاه‌ها و جلسات ویژه‌ای توسط مانفرد گروتر مدیر مدرسه کوئین لوئیز نقد و بررسی شد. تجربه‌های عکاسی کودکان دو کشور هم زمان با روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی همه روزه طی روزهای ١٥ تا ٣٠ بهمن در محل موزه‌ی کودک کانون واقع در خیابان حجاب تهران، مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون از ساعت ٩ تا ١٤ به نمایش گذاشته شده است.

نشانی موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

تهران، خیابان حجاب تهران، مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 

Submitted by admin on