توسعه فرهنگی را از کودکی آغاز کنیم!

کانون توسعه فرهنگی کودکان روز ٢٧ بهمن دهمین سالگرد تاسیس خود را با شرکت جمعی از دوستداران و نمایندگان نهاد های غیر دولتی فرهنگ کودکی جشن گرفت.

در این مراسم ابتدا منیر همایونی بنیانگذار این نهاد به شرکت کنندگان خیر مقدم گفت و سپس شاهده سعیدی از اعضای این نهاد اداره برنامه را بر عهده گرفت. سعیدی از توران میرهادی و نوش آفرین انصاری از شورای کتاب کودک در خواست کرد تا در باره اهمیت کار ترویج کتابخوانی در روستاها و نقش کانون توسعه در این زمینه سخن گویند.

توسعه فرهنگی را از کودکی آغاز کنیم

مریم احمدی نیز به نمایندگی از موسسه مادران امروز، دهمین سال تاسیس این نهاد را تبریک گفت. یاران کانون توسعه که تا به امروز در ١٥ نقطه ایران کتابخانه تاسیس کرده اند نیز گزارش هایی همراه با تصویر و عکس ارائه کردند. گروه آموزش و پژوهش، گروه آموزشیاری، گروه کتابخانه و انتشارات کانون توسعه در این مراسم گزارش کار ده ساله خود را به شکل کوتاه مطرح کردند.

توسعه فرهنگی را از کودکی آغاز کنیم

در کنار این برنامه کیان ایرجی وآرش صلواتیان برای شرکت کنندگان قطعه های زیبایی با گیتار نواختند، ساحره مفتون شاهنامه خوانی کرد و دو برادر نوجوان، محمد رضا و محمد امین نخعی، نمایش پهلوانی اجرا کردند.

توسعه فرهنگی را از کودکی آغاز کنیم

مراسم با سخنان دکتر فاطمه قاسم زاده و منیر سلیقه پایان یافت در حالی که نوجوان هنرمند محمد رضا نخعی با خواندن سرود ای ایران شرکت کنندگان را بدرقه می کرد.

کانون توسعه فرهنگی کودکان، سازمانی غیر دولتی و غیرانتفاعی است و برای بالا بردن سطح دانش عمومی، اعتلا و گسترش فرهنگ، هنر و اخلاق برای کودکان به ویژه در روستا ها و مناطق نیازمند تاسیس شده است.

Submitted by admin on