فهرست افتخار سال ۲۰۱۲ منتشر شد

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، فهرست افتخار سال ۲۰۱۲ را منتشر کرد.

در فهرست افتخار امسال، سه کتاب از ایران در سه بخش تالیف، ترجمه و تصویرگری حضور دارند. کتاب های "طبقه هفتم غربی" نوشته جمشید خانیان، "چشم بهشتی" نوشته دیوید آلموند با ترجمه نسرین وکیلی و "خرس دانا چرا به این روز افتاد" از مجموعه قصه های شیرین مغزدار نوشته علی اصغر سیدآبادی و با تصویرگری علیرضا گلدوزیان کتاب های امسال ایران در فهرست افتخار هستند.

فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان فهرستی از کتاب های برگزیده در سه بخش کتاب های تالیفی، ترجمه و تصویرگری کتاب است. این فهرست مجموعه کتاب هایی است که هر یک از کشورهای عضو دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان از کشور خودشان برای حضور در فهرست افتخار معرفی می کنند. این فهرست هر دو سال یکبار منتشر می شود.در ایران شورای کتاب کودک که نماینده IBBY در ایران است، کتاب های مناسب برای فهرست افتخار را برمی گزیند.

فهرست افتخار سال ۲۰۱۲ منتشر شد

کتاب هایی برای معرفی در فهرست افتخار برگزیده می شوند که از با کیفیت ترین کتاب های هر کشور باشند. کتاب ها هم چنین باید تازه انتشار باشند و برای چاپ در کشورهای دیگر هم مناسب باشند.

پدیدآورندگانی که کتاب های شان در فهرست افتخار قرار می گیرد، در جریان سی و سومین کنگره جهانی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، دیپلم افتخار دریافت می کنند. این کنگره در تابستان سال ۲۰۱۲ در لندن برگزار می شود. کتاب های فهرست افتخار، برای نخستین بار در جریان کنگره به نمایش گذاشته می شوند و پس از آن در چند نوبت در کشورهای مختلف نمایش داده می شوند.فهرست افتخارIBBY، از سال ۱۹۵۶ تاکنون هر دو سال یک بار با هدف تقویت درک و پیوند بین فرهنگی منتشر می شود.

Submitted by admin on