پیام مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف ایران به مناسبت سال نو

مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف ایران پیام تبریکی به مناسب سال نو فرستاده و سرفصل های دوره جدید برنامه ی پنج ساله دفتر یونیسف ایران را اعلام کرده است.

رشد و تکامل دوره خردسالی، تغذیه و امنیت غذایی، الگوی مدارس دوستدار کودک، حمایت از کودکان معارض قانون، پیشگیری از رفتارهای پرخطر از جمله مصرف مواد مخدر و انتقال اچ آی وی در میان نوجوانان و جوانان و ترویج الگوهای سلامت اجتماعی در شیوه زندگی سرفصل برنامه های جدید یونیسف برای دوره پنج ساله ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی است.

کرامتی هم چنین در پیام نوروزی خود مروری بر فعالیت های هنرمندان ایران در سال ۱۳۹۰ در پیشبرد اهداف یونیسف داشته است و از گفت و گو لیلا حاتمی به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر پیام گروهی از هنرمندان درباره نحوه رفتار با فرزندانشان به مناسبت روز کودک با محوریت فرزند پروری مثبت و جامعه ایمن، هدیه حسن فتحی به کودکان سومالی، برنده شدن انیمیشنی به نام "خط کش" در رابطه با تنبیه بدنی کودکان اصلان شاه ابراهیمی در مسابقه رسانه ای یونیسف در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و برنده شدن برنامه ای از رادیو سلامت به تهیه کنندگی میترا ضیایی در بخش جایزه منطقه ای مسابقه روز رسانه در دست کودکان از اتفاق های خوب سال گذشته یاد کرده است.

در این پیام مهتاب کرامتی سال نو را به همه دوستداران و پشتیبانان کودک تبریک گفته است. او در بخشی از پیام خود آورده است: "آرزوی من در نوروز و سال جدید، شادی فراوان برای همه کودکان ایران است. معتقدم هر کدام از ما در هر جایگاهی می تواند به عنوان سفیر صلح و دوستی کودکان عمل کند و گامی برای شکوفایی استعداد ها و پرورش ظرفیت های کودکان سرزمین مان بردارد."

یونیسف در بیش از ۱۹۰ کشور و منطقه از جهان برای کمک به رشد و بقای کودکان از اوان خردسالی تا نوجوانی فعالیت می کند. یونیسف که بزرگترین ارائه کننده واکسن در کشورهای در حال توسعه است، برای سلامت، تغذیه، آب سالم ،بهداشت و آموزش پایه با کیفیت برای دختران و پسران و حمایت از کودکان در برابر خشونت، بهره کشی و همچنین ایدز برنامه هایی دارد. هزینه برنامه های یونیسف کاملا از طریق مشارکت داوطلبانه افراد، شرکت ها، سازمانها و دولتها تامین می شود.

Submitted by editor3 on