امروز یک کودک را به تماشای تئاتر ببریم!

فردا چهارشنبه ۲۳ فروردین مراسم روز جهانی تئاتر با نگاه ویژه به تئاتر کودک و نوجوان در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود. 

روز جهانی تئاتر، ۲۰ مارس، یکم فروردین است و امسال مرکز ملی اسیتج ایران به سبب تعطیلات نوروز مراسم ویژه این روز را در ۲۳ فروردین برگزار می کند.

مرکز ملی اسیتج، نماینده ایران در سازمان جهانی تئاتر برای کودکان و نوجوانان است. برگزاری یک سمینار علمی درباره تئاتر کودک و نوجوان در صبح امروز ۲۳ فروردین و برگزاری کارگاه های تخصصی تئاتر برای بزرگسالان و نوجوانان از برنامه های روز جهانی تئاتر در ایران است. 

همچنین مرکز ملی اسیتج به مناسبت روز جهانی تئاتر، یک ویژه نامه نیز منتشر می کند. این ویژه نامه که امروز در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد، به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است. در این ویژه نامه، پیام های اهالی و مسئولان تئاتر کودک و نوجوان، گفت و گو با کارشناسان، معرفی سازمان های دست اندرکار تئاتر کودک و نوجوان و معرفی سخنرانان و بخش های گوناگون برنامه های روز جهانی تئاتر در مرکز آفرینش های کانون منتشر می شود.

امروز یک کودک را به تماشای تئاتر ببریم

رئیس مرکز جهانی تئاتر برای کودکان و نوجوانان نیز پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر کرده است. "امروز یک کودک را به تئاتر ببریم"، پیامی است که در پوستر مرکز جهانی تئاتر برای کودکان و نوجوانان به مناسبت روز جهانی تئاتر نوشته شده است. ایوت هاردی، در پیام خود گفته که تئاتر برای همه است، ولی هنوز تئاتر برای همگان به ویژه برای کودکان در دسترس نیست چرا که بزرگ‌سالان اولویت‌های دیگری به لحاظ جغرافیایی، دسترسی، ارزش‌ها و آگاهی ها دارند.

او از تمام مراکز ملی اسیتج در سراسر جهان دعوت کرده است که در سه سال آینده با یک صدای متحد برای دست‌یابی هدف "نگاهی به تئاتر کودک امروز" به آن ها بپیوندند. او گفته است: "این پیوستن می‌تواند رسالت ما را در اسیتج محرز کند. رسالت ما این است که برای تمامی کودکان و نوجوانان این اطمینان حاصل شود که می توانند به تئاتر دسترسی داشته باشند. ما نمی توانیم به تنهایی این کار را انجام دهیم. ما برای رسیدن به این هدف کاملاً واقف هستیم که کودکان و نوجوانان نیاز دارند با افرادی قدرتمند در این زمینه با کسب تجربیات آن‌ها برخورد داشته باشند."

ایوت هاردی همچنین از دولت‌ها، آموزش و پرورش، شرکت های بزرگ، شرکت‌های کوچک، والدین و تمامی افراد در همه جا دعوت کرده است که اسیتج را برای رسیدن به این هدف یاری کنند. او همچنین از اعضای اسیتج و مراکز فعال در این زمینه در خواست کرده است که برای تعامل بیشتر کودکان با تئاتر و حمایت از کودکان و نوجوانانی که دسترسی به تئاتر ندارند، اسیتج بین‌الملل را در این راه نو یاری دهند.

Submitted by admin on