هفته اقدام جهانی برای آموزش خردسالان

"حقوق کودکان را از آغاز رعایت کنیم، آموزش خردسالان را از هم اکنون آغاز کنیم!" 

این شعاری است که دست اندرکاران همایش سالانه "هفته اقدام جهانی برای آموزش" برای گردهمایی امسال خود برگزیده اند. هفته اقدام جهانی برای آموزش را سازمانی به نام "برنامه جهانی آموزش" (GCE) برگزار می کند. این هفته از ۲۲ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۲ (۳ تا ۹ اردیبهشت) امسال گرامی داشته می شود.

برنامه جهانی آموزش (GCE)، پیوندی از سازمان های غیردولتی و آموزگاران در بیش از ۱۰۰ کشور جهان است. این برنامه می کوشد تا آگاهی عمومی را نسبت به هدف سازمان ملل در "آموزش برای همه" افزایش دهد. آموزش برای همه، هدف سازمان ملل برای برخوردار کردن همه انسان ها از آموزش ابتدایی تا سال ۲۰۱۵ است.  امسال، در هفته اقدام جهانی برای آموزش به اهمیت آموزش و پرورش برای کودکان خردسال تمرکز شده است. آموزش و پرورش کودکان خردسال، نخستین هدف از هدف های ششگانه برنامه آموزش برای همه سازمان ملل است.

هفته اقدام جهانی برای آموزش خردسالان

در سال ۲۰۰۰ جامعه جهانی برای گسترش و بهبود آموزش همه جانبه برای کودکان خردسال در جهان، به ویژه کودکان آسیب پذیر و محروم، پیمان بست. از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۹ نیز برخورداری کودکان خردسال از آموزش و پرورش تا ۴۰ درصد افزایش یافت. با این حال اکنون بیش از نیمی از کودکان خردسال جهان از آموزش بی بهره هستند. کشورهای پایین صحرای آفریقا و کشورهای عربی کمترین رشد را در این زمینه داشته اند.

یونسکو، دفتر علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل از برنامه های هفته اقدام جهانی برای آموزش پشتیبانی همه جانبه می کند. 

Submitted by admin on