جایزه ای برای پرورش آموزگاران توانا

نهادهایی از نپال، آفریقای جنوبی و ونزوئلا جایزه یونسکو – حمدان در آموزش و پرورش را به دست آوردند.

این جایزه هر دو سال یکبار به فعالیت های برجسته در زمینه اثرگذاری بیشتر آموزگاران اهدا می شود. برگزیدگان، ۲۷۰ هزار دلار آمریکا جایزه می گیرند و باید آن را بین خود تقسیم کنند. آن چه که بین برگزیدگان امسال این جایزه مشترک است، این است که هر سه آن ها بر روی آموزش کودکان محروم و آسیب پذیر تمرکز دارند. 

بنیاد Rato Bangala ، آموزگاران را برای کار در یک منطقه محروم کشور نپال، آموزش می دهد. موسسه آفریقایی برنده جایزه نیز، تاکنون ۸۰۰ آموزگار را برای بهبود روش تدریس ریاضی آموزش داده است. این آموزگاران در همه مناطق کشور فعالیت می کنند. بنیاد بانکو دل لیبرو در ونزوئلا نیز، در زمینه ترویج خواندن، تجهیز کتابخانه برای مدرسه ها  و کتابخانه های عمومی و بهبود روش های ارزیابی کتاب برای کودکان فعالیت می کند. 

جایزه ای برای پرورش آموزگاران توانا

پولی که به عنوان جایزه به نهادهای برگزیده اهدا می شود، به آن ها کمک می کند تا فعالیت های شان را گسترش دهند و آن ها را بهبود ببخشند.  شیخ حمدان بن رشید آل مکتوم از دبی،  جایزه یونسکو –  حمدان را از سال ۲۰۰۹ راه اندازی کرده که توسط یونسکو به برگزیدگان آن اهدا می شود. جایزه قرار بوده برای سه دوره برگزار شود که دو دوره از آن برگزار شده است. دوره سوم آن نیز در سال ۲-۰۱۳ – ۲۰۱۴ برگزار می شود. 

Submitted by admin on