فوتبال در خدمت کودکان آفریقایی قرار گرفت

نزدیک به ۳۰ هزار نفر که در میان آن ها شمار بسیاری خانواده نیز حضور داشتند، برای کمک به کودکان آفریقایی، به تماشای یک مسابقه فوتبال رفتند.

این مسابقه را یونسکو برای جمع آوری کمک برای برنامه هایش برای نوجوانان آفریقایی ترتیب داده بود. این مسابقه، در ورزشگاهی در الجزیره پایتخت گشور الجزایر برگزار شد. در این مسابقه یک تیم از بازیکنان بین المللی با تیمی از فوتبالیست های اهل کشور الجزایر با هم رقابت کردند. در پایان تیم بین المللی، ۴ بر ۲ تیم الجزایر را شکست داد. 

 آن چه که در این برنامه جالب توجه بود، حضور خانواده ها در این مسابقه بود. معمولا مسابقه های فوتبال جایی برای تفریح خانوادگی نیستند، اما این مسابقه، در آرامش و به دور از خشونت های رایج در میان تماشاگران مسابقه های فوتبال برگزار شد. 

اما به باور پیلار آلوارز، دستیار دبیرکل در زمینه علوم انسانی و اجتماعی، برنده اصلی این مسابقه، کودکان آفریقایی و بازی عادلانه بودند.او که در ورزشگاه حضور داشت در سخنانی گفت: "کودکان و نوجوانان سرمایه های اصلی آفریقا هستند. یونسکو همواره در تلاش است تا از این سرمایه ها پشتیبانی کند و این یکی از اولویت های یونسکو است." همه درآمد حاصل از فروش بلیت های این مسابقه به یونسکو اهدا شد تا برای برنامه هایش در پشتیبانی از کودکان و نوجوانان آفریقایی هزینه کند.

Submitted by admin on