نمایشگاهی در یادبود جبار باغچه بان، "همزاد سیمرغ"!

نمایشگاه "همزاد سیمرغ"، در یادبود جبار باغچه بان و به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس انجمن دوست داران ادبیات کودک و نوجوان اصفهان در شهر اصفهان برپا می شود.

این نمایشگاه می کوشد تا مروری کوتاه بر بیش از نیم قرن خدمات و فعالیت های جبار باغچه بان داشته باشد. نمایشگاه همزاد سیمرغ، همزمان با ١٩ اردیبهشت، زادروز جبار باغچه بان و با همکاری انجمن دوست داران ادبیات کودک و نوجوان و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و با همیاری انجمن دوست داران فردوسی برگزار می شود. 

به همین مناسبت در روز سه شنبه ١٩ اردیبهشت مراسم بزرگداشت جبار باغچه بان و دهمین سالگرد تاسیس انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان از ساعت ١٧ تا ١٩ در سالن اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود. مراسم افتتاح نمایشگاه نیز از ساعت ١٩ تا ٢١ همین روز برگزار خواهد شد. انجمن دوست داران ادبیات کودکان و نوجوانان اصفهان، نهادی غیردولتی است که برای ترویج کتابخوانی و ارزش های زندگی در میان کودکان و نوجوانان اصفهانی فعالیت می کند. 

در فرهنگ اسطوره ها و افسانه های ایران، سیمرغ نماد جان بخشی و آموزش به کودک است. پس از هزاران سال، باغچه بان همان راهی را رفت که سیمرغ افسانه ای هزران سال پیش از او رفته بود. او آموزش ناشنوایان را در ایران پایه گذاری کرد. 

او هم چنین یکی از پیشگامان آموزش و پرورش کودکان پیش دبستانی در ایران بود. باغچه بان ۵۴ سال به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای بهبود زندگی و آموزش و پرورش کودکان ایران پرداخت و در این راه دشواری های بسیاری را برخود هموار کرد. اما همواره خود را وامدار جامعه می دانست و بر تلاش هایش نام خدمت بر جامعه نمی گذاشت.

نمایشگاه "همزاد سیمرغ" از ١٩ تا ٣١ اردیبهشت در خیابان میرزا جهانگیر خان قشقایی، بلوار آیینه خانه پذیرای بازدید کنندگان است.

Submitted by admin on