فراخوان یک جایزه جدید برای کتاب های تصویری کودکان

شورای ملی گسترش کتاب سنگاپور که از سال ۱۹۶۹ با هدف ترویج کتابخوانی و ترویج ادبیات و آثار ادبی ارزشمند آسیایی فعالیت می کند جایزه ای برای کتاب های تصویری با مضمون فرهنگ و تمدن و مسائل منطقه آسیا راه اندازی کرده است.

این جایزه که نخستین دوره آن در سال ۲۰۱۳ برگزار می شود قرار است هر سال به برجسته ترین کتاب تصویری منتشر نشده که در آن ها به شکل آشکار به مضمون های در پیوند با فرهنگ و تمدن و مسائل کشورهای آسیایی پرداخته شده تعلق بگیرد.

هدف از برگزاری این جایزه تشویق ناشران به انتشار کتاب هایی با مضمون های در پیوند با فرهنگ و تمدن و مسائل کشورهای آسیایی، برانگیختن توجه و پشتیبانی همگانی و شناسایی و تقدیر هر ساله از یک کتاب داستانی با این مضمون است.

تصویرگر و نویسنده برنده نخست این جایزه هر یک ۵۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. این جایزه در نخستین دور خود در طول برگزاری فستیوال کودکان در ماه می ۲۰۱۳ اهدا خواهد شد.

نویسندگان و تصویرگران علاقمند بالای ۱۸ سال از هر ملیتی و هر کشوری می توانند تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ آثار خود را به همراه فرم نام نویسی به نشانی زیر بفرستند:

National Book Development Council of Singapore

Geylang East Public Library

50 Geylang East Avenue 1

Singapore 389777

نویسندگان می توانند به تنهایی یا به همراه تصویرگر کتاب در این مسابقه شرکت کنند. کتاب های تصویری باید برای کودکان ۰-۶ سال نوشته شده باشد، درون مایه ی آن در پیوند با فرهنگ و تمدن و مسائل کشورهای آسیایی باشد، منتشر نشده باشد، به زبان انگلیسی و اوریجینال باشد و حداکثر دارای ۵۰۰ واژه باشد.

شرایط شرکت در این مسابقه و فرم نام نویسی مسابقه را می توانید در پیوست بیابید

 

پیوست:
SingTel 2013 rr.pdf (156.39 کیلوبایت)
Submitted by editor3 on