برندگان ۲۰۱۲ جایزه داستان های خنده دار رولد دال معرفی شدند

در پنجمین دوره برگزاری جایزه داستان های خند ه دار رولد دال ‌داستان Dark Lord: Teenage Years نوشته جیمی تامسون و My Big Shouting Day نوشته ربه کا پترسون جایزه ۲۵۰۰ پوندی این جایزه را از آن خود کردند.

 Dark Lord: Teenage Years داستانی درباره ی یک موجودی است که از سیاره ای دیگر به زمین می آید و در بدن و جسم یک پسر چاق ساکن می شود. این کتاب که نخستین جلد از یک مجموعه داستان است لقب خنده دارترین کتاب سال ۲۰۱۲ در رده سنی ۷-۱۴ سال را از آن خود کرد. دیوید ویلیامز و فرانک کاترل بویس از رقیبانان قدرتمند تامسون بودند.

برندگان ۲۰۱۲ جایزه داستان های خنده دار رولد دال معرفی شدند

داستان My Big Shouting Day هم که توانست الیور جفرز را شکست دهد جایزه رده سنی زیر ۶ سال را از آن خود کرد داستانی است درباره ی یک دختربچه ی دو ساله است که روز بدی را می گذراند و به هر بهانه ای با جیغ هایش مادر و دیگران را می ترساند.

برندگان ۲۰۱۲ جایزه داستان های خنده دار رولد دال معرفی شدند

امسال بیش از ۵۰۰ دانش آموز از سراسر بریتانیا در داوری این جایزه شرکت داشتند و با خواندن کتاب های راه یافته به فهرست کوتاه و بحث و گفت و گو با همکلاسی هایشان کتاب های مورد علاقه شان را معرفی کردند.
جایزه رولد دال ۵ سال پیش از سوی مایکل روزن - هنگامی که مقام افتخاری ادبیات کودکان بریتانیا را داشت - برای  دیده شدن کتاب های خنده دار و شادی آفرین و ستایش کتاب های خنده دار راه اندازی شده است.

Submitted by editor3 on