همزمان با روز جهانی کودک، آیا کسی صدای کودکان غزه را می شنود؟

شاخه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در فلسطین، به پشتیبانان و فعالان حقوق کودک در جهان برای پایان بخشیدن به خشونت و جنایت جنگی علیه کودکان در غزه فراخوان یاری داده است. 

این سازمان از مدافعان حقوق کودک در سراسر جهان در خواست کرده تا به دولت های شان برای مجبور کردن اسرائیل به پایان خشونت علیه مردم فشار بیاورند. این فراخوان به مناسبت ۲۰ نوامبر، روز جهانی کودک و بیست و سومین سالگرد تصویب پیمان نامه جهانی حقوق کودک منتشر شده است.

در این فراخوان آمده که کودکان فلسطینی و خانواده های آن ها اکنون زیر بمباران مرگبار ارتش اسرائیل قرار دارند. گفته شده که تاکنون بیش از ۱۲۰۰ بمب که گاه تا یک تن وزن داشته اند توسط جنگنده های F6 بر شهر غزه باریده شده است. این ترتیب در این شهر هیچ نقطه امن و پناهگاهی برای مردم وجود ندارد.

همزمان با روز جهانی کودک، آیا کسی صدای کودکان غزه را می شنود؟

در فراخوان هم چنین اشاره شده که مردم غزه اکنون به سبب حصر شش ساله، با کمبود شدید نیازهای ابتدایی خود روبه رو هستند. بر اساس آمارها از شش روز پیش تاکنون، ۱۰۸ شهروند کشته شده اند که در بین آن ها ۲۸ کودک نیز وجود دارد. همچنین ۲۶۳ کودک نیز از بمباران ها زخمی شده اند و این آمار هر روز بیشتر می شود. 

همزمان با روز جهانی کودک، آیا کسی صدای کودکان غزه را می شنود؟

در اطلاعیه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در فلسطین به آثار روانی و وحشت زدگی کودکان در اثر محاصره غزه و بمباران های شدید این شهر اشاره شده است. اکنون  ۷۵۰ هزار کودک در غزه زندگی می کنند. این سازمان همچنین اعلام کرده که این شرایط اجرای پروژه "کودکان در بحران" در فلسطین را با دشواری های بسیار بیشتری روبه رو کرده است. نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری غزه را کودکان تشکیل می دهند. آن ها بزرگ ترین و بی گناه ترین قربانیان این جنگ هستند.

در پایان این فراخوان با اشاره به این که "سکوت همدستی با جنایت است"، از همه فعالان خواسته شده که برای پایان بخشیدن به این جنگ تلاش کنند. 

Submitted by admin on