فرصت ساختن زندگی بهتر برای کودکان محروم

یونسکو، یونیسف و سازمان خوار و بار جهانی (فائو)، با یکدیگر همکاری می کنند تا فرصت زندگی بهتر را برای میلیون ها کودک محروم در سراسر جهان فراهم کنند. 

این همکاری قرار است به مدت سه سال ادامه داشته باشد و نام آن "تغذیه تن، تغذیه ذهن"، است. این همکاری مشترک به طور رسمی در روز ۲۴ ژانویه در گردهمایی اقتصادی جهان در شهر دائوس سویس آغاز شد. 

در گردهمایی اقتصاد جهانی که چند روز پیش برگزار شد، تاکید اصلی بر آموزش، سلامت و بهداشت و بهبود زندگی بود. در این گردهمایی نزدیک به ۲۵۰۰ تن از برنامه ریزان بلندپایه از ۵۰ کشور جهان شرکت داشتند. آن ها به  تلاش بیشتر برای تعهدات شان در زمینه بهبود وضعیت بهداشت و آموزش و ایجاد یک پیوند بین این دو اصل مهم (آموزش و بهداشت) فراخوانده شدند. 

این برنامه به طور مستقیم از طرح دبیر کل سازمان ملل که مدتی پیش با نام "آموزش اولویت دارد"، آغاز شده حمایت می کند. هدف برنامه همکاری مشترک این سازمان ها، بهبود وضعیت کودکان از طریق تقویت برنامه های بهداشت و سلامت در مدرسه ها، برنامه های غذایی، بیشتر کردن امکان دسترسی کودکان به مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی و دسترسی به امکانات آموزشی است. یکی از هدف های اصلی این برنامه، دختران به ویژه دختران نوجوان و دسترسی آن ها به آموزش است. 

این برنامه قرار است نخست در کشور های هاییتی، موزامبیک، نیجر و پاکستان اجرا شود. 

Submitted by admin on