راه دور و دراز مدرسه

از ۴ مارس برابر با ۱۴ اسفند ماه نمایشگاه عکسی با عنوان "راه دور و دراز مدرسه" (Journeys to School) در سازمان ملل متحد گشایش یافته است.

در این نمایشگاه تصاویری از کودکان از سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده که هر روز برای این که در کلاس های درس حاضر شوند با سختی های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند تنها به این امید که در آینده زندگی بهتری داشته باشند.

این عکس ها را ۱۸ عکاس خبری از نوامبر تا دسامبر ۲۰۱۲ را ثبت کرده اند؛ عکس هایی که نشان می دهند کودکان سراسر دنیا چگونه و با طی کردن چه مسیرهایی خود را به مدرسه هایشان می رسانند. "راه دور و دراز مدرسه" ادای احترام به سرسختی و شوق کودکان به زندگی است.

ایرنیا بوکووا مدیر کل یونسکو درباره ی این نمایشگاه می گوید: "من هر یک از این کودکان را تشویق کننده ی یونسکو در ترویج "آموزش برای همه" می دانم. این تصاویر بیانگر این است که باید آموزش در صدر برنامه های توسعه بین المللی در سال های آینده قرار بگیرد."

توجه دوباره و بازگرداندن آموزش به جایگاه اش، هدف سازمان ملل متحد است. در سال های اخیر شمار بیشتری از کودکان از آموزش بهره مند شده اند اما هنوز شهروندان به حاشیه رانده شده و فقیر در سراسر دنیا به سبب فقر،‌ تبعیض قومی، محل زندگی، تبعیض جنسیتی و گاهی به سبب همه ی این دلایل از آموزش محروم می مانند.

عکس های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه یادآوری می کند که کودکان در دشوارترین شرایط و دورافتاده ترین جاها نیز می توانند به مدرسه بروند.

 یونسکو با همکاری VEOLIA TRANSDEV، یک شرکت خصوصی بین المللی حمل و نقل عمومی، و یک خبرگزاری (SIPA PRESS) این نمایشگاه عکس را برگزار کرده است.

این نمایشگاه پس از نیویورک تا سال ۲۰۱۵ به مدت سه سال در سراسر دنیا سفر خواهد کرد.

نمونه هایی از این عکس ها را می توانید در سایت یونسکو ببینید.

 

Submitted by editor3 on