هم اندیشی مدارس مشارکتی یونسکو درباره تنوع زیستی و توسعه پایدار

مدارس مشارکتی یونسکو از تاریخ ۶ الی ٨ خرداد در یک رویداد مجازی با موضوع تنوع زیستی و توسعه ی پایدار شرکت کردند.

در این رویداد چهار "وبینار" (برگزاری سمیناردر دنیای مجازی) برای گفت و گو درباره ی موضوع های در پیوند با تنوع زیستی و توسعه ی پایدار برگزار شد. برگزار کننده ی این برنامه شبکه ی مجازی پروژه های مدارس مشارکتی (ASP Net) بود. این شبکه مدارس سراسر دنیا را تشویق می کند تا دانش آموزان را با هدف های فراگیر یونسکو برای گسترش صلح و درک فرهنگ های دیگر آشنا کنند. برگزاری این ویبنارها نقطه ی عطفی در فعالیت های این مرکز به شمار می آید.

این وبینارها به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی و در سه زمان مختلف در شبکه ی مجازی ASP برگزار شد و نمایندگان رسمی هر کشور، آموزگاران، دانش آموزان و کارشناسان را گرد هم آورد.

هم اندیشی مدارس مشارکتی یونسکو درباره تنوع زیستی و توسعه پایدار

در پوستر تبلیغاتی سایت ASP Net شعارهای زیر به چشم می خورد:

   برای پشتیبانی از تنوع زیستی، در زندگی روزمره مان با هم گفت و گو کنیم و از هم یاد بگیریم!
   چرا؟
   زیرا: تنوع زیستی نقش حیاتی در رفاه انسان، حفظ تعادل حیات بر روی سیاره ی ما زمین و نقش کلیدی در پایداری دارد.
   چگونه؟
   با شرکت نمایندگان رسمی کشورها، آموزگاران، دانش آموزان و کارشناسان برنامه های زنده ی اینترنتی و به اشتراک گذاشتن موضوع های در پیوند با تنوع زیستی و بحث و   گفت و گو درباره آن ها.

بر پایه آمار سال ٢٠٠٨ نزدیک به ٨٠٠٠ نهاد آموزشی در بیش از ١٧٠ کشور عضو شبکه ی مجازی پروژه های مدارس مشارکتی هستند. این مدارس معمولاٌ پروژه های خود را با همکاری مدارس دیگر کشورها انجام می دهند و در پروژه های هماهنگ شده از سوی یونسکو سهیم می شوند. یک نماینده رسمی در هر کشور که عموماٌ عضو مجلس و یا شورای ملی است رابط بین یونسکو و این مدارس است.
 

Submitted by editor3 on