مسابقه داستان نویسی برای کودکان و نوجوانان سمنانی

موسسه فرهنگی «سمنگان کومش پارت» در سمنان با همکاری مراکز دوستدار ادبیات کودک، برای  افزایش آثار تالیفی و دستیابی به داستان های تازه و مورد نیاز کودکان و نوجوانان و چاپ و انتشار آن ها؛ جایزه ادبی کومش (و در گام اول داستان) را از میان آثاری که توسط خود کودکان و نوجوانان و یا پدران و مادران و دیگر مربیان خلق شده، برگزار می‌‌کند.

این جایزه ادبی با شعار "بعضی ها گمشده ای دارند و نمی دانند که آن یک داستان است!" برگزار می شود. برای این جایزه در دو بخش آزاد و ویژه موضوع تعیین شده است. در بخش آزاد هر داستان با هر موضوعِ دلخواهِ نویسنده‌اش می‌تواند شرکت کند. اما موضوع داستان های بخش ویژه، «کارآفرینی؛ نوعی توانایی، کوشایی و فداکاری برای سودمندتر شدن انسان، زندگی و جهان» است.

آثار مورد نظر باید داستان هایی باشند که تا کنون در هیچ کتاب و رسانه‌ای منتشر نشده باشند؛ و علاوه بر ارزش ادبی و داستانی، از قابلیت جلب مخاطب کودک یا نوجوان به طور عام برخوردار باشند. به همه فرستندگان داستان، هدیه و لوح یادمان؛ و به نویسندگان آثار برتر علاوه بر چاپ اثرشان جایزه و نشان ویژه اهدا می‌شود. برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، برگزاری نشست‌های شناخت داستان و تصویرگری داستان های کودکان، برگزاری تمرین سخنرانی و داوری توسط کودکان شرکت‌کننده، اهدای لوح سپاس به یک یاریگر ادبیات کودک و نوجوان.

هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر سه اثر بفرستد. اگر داستان به گویش محلی و بومی است، برگردان فارسی و نوار یا فایلِ صوتی آن  نیز باید فرستاده شود. شرکت کنندگان باید در پایان هر داستان اسم و سال تولد، شغل، اسم شهرِ محل زندگی و نشانی و شماره تلفن خود را هم بنویسند. آثار همچنین باید دربرنامه ورد تایپ شده باشد و به نشانی koomesh@gmail.com فرستاده شود. یک نسخه پرینت شده نیز باید به نشانی سمنان- میدان کوثر، مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ساختمان کانون خلاقیت، واحد سمنگان  تلفن پاسخگویی فرستاده شود. 

نشانی دبیرخانه: سمنان- میدان کوثر، مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ساختمان کانون خلاقیت، واحد سمنگان  تلفن پاسخگویی: ۳۳۲۹۷۲۰ – ۰۲۳۱

Submitted by admin on