شوالیه جدید ادبیات کودک بریتانیا برگزیده شد

مالوری بلکمن، نویسنده بریتانیایی به عنوان هشتمین دارنده عنوان افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا برگزیده شد. 

او این سمت دو ساله را پس از جولیا دونالدسون دارنده این عنوان برای سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ دریافت کرده است. عنوان افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا، سمتی است افتخاری که هر دوسال یکبار به یک نویسنده یا تصویرگر برجسته در ادبیات کودک این کشور اهدا می شود. کمپانی پیرسن و بنیاد بوک تراست انگلستان دارندگان این عنوان را برمی گزینند. 

شوالیه جدید ادبیات کودک بریتانیا برگزیده شد

نویسنده یا تصویرگری که این عنوان را به دست می آورد به مدت دوسال فرصت دارد تا در زمینه ادبیات کودک انگلستان نوآوری کند و فعالیت های ترویجی در مدرسه ها، کتابخانه ها و در میان خانواده ها ترتیب دهد. 

مالوری بلکمن، تصمیم دارد تا به عنوان دارنده این سمت، آموزگاران و پدر و مادرها را تشویق کند تا روزانه ده دقیقه به کتابخوانی با کودکان یا دانش آموزان شان بپردازند. او می خواهد تلاش کند تا خواندن به یک تجربه جذاب و خواستنی برای نوجوانان تبدیل شود و ژانرهای مختلف ادبی در اختیار آن ها قرار داشته باشد. بلکمن که در گذشته به برنامه نویسی کامپیوتر می پرداخته، به کاربرد تکنولوژی در علاقه مند کردن جوانان به ادبیات علاقه مند است. 

شوالیه جدید ادبیات کودک بریتانیا برگزیده شد

او تاکنون 60 جلد کتاب برای نوجوانان نوشته و برای برخی از کارهایش جایزه دریافت کرده است. بلکمن در مراسم دریافت مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان، 15 هزار پوند جایزه به همراه مدال نقره این نشان را دریافت کرد. 

این نخستین سالی است که به دارنده مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان، مدال اهدا می شود. این مدال دست ساز به تازگی طراحی و ساخته شده و قرار است از این به بعد به دارندگان مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا اهدا شود. 

شوالیه جدید ادبیات کودک بریتانیا برگزیده شد

جولیا دونالدسن، آنتونی براون، مایکل روزن، ژاکلین ویلسن، مایکل مورپورگو، آن فاین و کوانتین بلیک دارندگان پیشین این مقام از سال 1999 هستند. 

Submitted by admin on