فرصت آموزش برای میلیون ها کودک، در خطر است

آموزش میلیون ها کودک با کم شدن سرمایه گذاری ها، به خطر افتاده است.

بر اساس اعلام یونسکو، تلاش برای کاهش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشورهای مختلف جهان، با یک مانع بزرگ روبه رو شده است. این مانع، کاهش سرمایه گذاری های جهانی و کمک های مالی در زمینه فراهم آوردن آموزش برای همه کودکان است. پس از سال ۲۰۰۲ این نخستین بار است که سازمان های بین المللی بودجه لازم برای گسترش و ادامه فعالیت های شان در این ارتباط را در اختیار ندارند. 

این موضوع، به تازگی در یک گزارش از سوی یونسکو کنتشر شده و اهمیت پرداختن به دو موضوع مهم را یادآوری می کند. این دو موضوع مهم، فرستادن همه کودکان به مدرسه و اطمینان یافتن از این که این کودکان مهارت های لازم را خواهند آموخت.

ایرینا بوکوا دبیر کل یونسکو، در این ارتباط هشدار می دهد و می گوید که ما اکنون در یک نقطه حساس و بحرانی هستیم و باید بتوانیم به این دو چالش به طور همزمان رسیدگی کینم. 

بر اساس داده های موسسه آمار یونسکو، در سال ۲۰۱۱، پنجاه و هفت میلیون کودک بازمانده از تحصیل در جهان وجود دارد. براین اساس، ۱۳۷ میلیون کودک در سال ۲۰۱۱ به مدرسه های ابتدایی گام گذاشته اند در حالی که هم اکنون دست کم ۳۷ میلیون تن از آنان به دلایل گوناگون از ادامه تحصیل بازمانده اند. به این ترتیب ۲۵ درصد از این کودکان ناچار به ترک مدرسه شده اند. متاسفانه این میزان از سال ۲۰۰۰ تاکنون تغییر نکرده است. 

همزمان با این مسئله، در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، شش درصد از سرمایه گذاری های جهانی در زمینه آموزش ابتدایی کاسته شده است که به مشکلات سازمان های جهانی برای فراهم کردن آموزش برای همه کودکان می افزاید.

Submitted by admin on