دبستانی ها از خواندن کتاب های الکترونیکی استقبال کردند

 روز ۱۹ ژوئن برگزار کنندگان مسابقه Resd for my school به همراه آموزگاران و کودکانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند پیروزی خود را جشن گرفتند.

هدف این مسابقه چشاندن لذت خواندن به کودکان و کتابخوان کردن کودکان دبستانی بود که با استقبال کودکان رو به رو شد. این مسابقه نقشی را که فن آوری می‌تواند در افزایش محبوبیت کتاب میان کودکان و بهبود نگرش آن ها نسبت به خواندن داشته باشد برجسته کرد.

حدود صد هزار کودک از بیش از ۳۶۰۰ مدرسه در سراسر انگلستان در این مسابقه ی آن لاین کتابخوانی شرکت کردند. این مسابقه با کمک بنیاد آموزشی و انتشاراتی پیرسن و بوک تراست و با حمایت آموزش و پرورش برگزار شد. از ۲۱ ژانویه تا ۲۲ مارس، به مدت دو ماه کودکان سال های پنجم و  ششم، بیش از چهارصد هزار کتاب را در وب سایت مسابقه بررسی کردند.

در یک همه‌پرسی از آموزگاران ۸۵٪ از آن‌ها اظهار داشتند که این عناوین، کودکان را به خواندن بسیار تشویق کرد و آن‌ها از اینکه این کتاب‌ها را هم در خانه و هم در مدرسه در دسترس داشتند بسیار هیجان‌زده بودند. پسرانی که در خواندن مشکل دداشتند از این مسابقه استقبال بیشتری کردند. بسیاری از آموزگاران با مشاهده ی دلبستگی کودکان به خواندن آن لاین گفتند به دنبال راه‌هایی برای استفاده از کتاب های الکترونیکی برای ادبیات و خواندن لذت بخش خواهند بود. بیشتر کودکان دوست داشتند که مدرسه شان سال آینده نیز در این مسابقه شرکت کند.

سه کتاب از همه بیشتر طرفدار داشتند، یک داستان تاریخی در مورد تایتانیک، نسخه ی کمدی سیندرلا و داستان واقعی شکلات. همچنین در بین این ۴۶ عنوان دسته بندی شده، بخش «بلند بخندیم» از همه پر طرفدار بود و این نشان می‌دهد که داستان‌های خنده‌دار هم راهی کلیدی برای تشویق کودکان به خواندن لذت بخش است.

نویسنده‌ی کتاب «My Brother’s Famous Bottom» که چهارمین کتاب برگزیده ی این مسابقه بود و خودش هم از دست اندر کاران این مسابقه بود از اینکه کتاب‌های خنده‌دار در صدر این رقابت هوشمندانه قرار گرفت، ابراز خوشحالی کرد و گفت که همیشه بر این باور بوده که اضافه کردن مقداری چاشنی خنده به داستان، بهترین راه برای تبدیل کودک به یک خواننده است و بسیار خوشحال است که هزاران کودک در سراسر کشور حسی مشابه او دارند. همچنین در ادامه گفت همه ی کودکانی که در این مسابقه شرکت کردند، عشق به خواندن را با تمام وجود حس کردند و این احساس تا آخر عمر با ایشان خواهد بود.

برنده ی این مسابقه در بخش کتابخوان ترین‌ ها، دختری ۹ ساله بود که ۲۷۳ کتاب‌ را در ۲ ماه خوانده بود. پسری ۱۰ ساله مقام اول را در «جالب‌ترین پاسخ‌های نوشته شده به کتاب‌های خوانده شده» را گرفت و دختری ۱۰ ساله نیز مقام دوم را آورد.

این سه قهرمان خواندن در جشن برگزار شده در لندن شرکت کرده و جوایز خود را دریافت کردند.

 

Submitted by editor3 on