در روز جهانی کتاب کودک در کشورهای منطقه چه گذشت؟

پنجمین  شماره خبرنامه آسیا و اقیانوسیه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در آخرین روزهای جولای ۲۰۱۳ منتشر شد. در این شماره که ویژه روز جهانی کتاب کودک است گزارش هایی از مراسم روز جهانی کتاب کودک در کشورهای منطقه منتشر شده است.

بخش نخست این خبرنامه به گزارش های مصوری درباره برگزاری نخستین کنگره منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در بالی و نخستین کنگره آسیای مرکزی و افریقا در شارجه دو رویداد مهم این منطقه اختصاص یافته است.

انتشار خبرهای مربوط به برگزاری روز جهانی کتاب کودک در کشورهای منطقه در یک خبرنامه واحد، نمایش باشکوهی از تلاش کشورهای عضو دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در آسیا و اقیانوسیه است و به خوبی نشان می دهد که شاخه های ملی همچون ایران که امسال پنجاه ساله شد و نزدیک به چهل و شش سال است که این روز جهانی را جشن می گیرد، چگونه می تواند ترویج گر این روز و تشویق کننده اعضا جدیدی همچون کامبوج باشد که آوریل امسال نخستین روز جهانی کتاب کودک را در کشور خود برگزار کرد. در این خبرنامه گزارش هایی مصوری از کشورهای استرالیا، مالزی،‌چین، هند، ‌فلسطین، ژاپن، کره جنوبی، لبنان و پاکستان نیز منتشر شده است.

خوانندگان این شماره از خبر نامه همچنین می توانند درباره ی برگزاری کنفرانس بین المللی سوادآموزی از راه ادبیات که ۶ تا ۸ فوریه ۲۰۱۴ در دهلی نو برگزار می شود، اطلاعاتی به دست بیاورند.

پنجمین شماره خبرنامه آسیایی به کوشش زهره قایینی از ایران و همکاری دیگر شاخه های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در منطقه آماده شده است و ویرایش این شماره از خبرنامه را همکاران استرالیایی جنی وودروف و رابین مارو به عهده داشتند. لوگوی جدید و زیبای این شماره از خبرنامه هم کاری از کیوان اکبری تصویرگر ایرانی است که از سوی مینا یوسفی نیز صفحه آرایی شده است. این خبرنامه پیش از این با نام خبرنامه آسیایی منتشر می شد اما این بار به سبب حضور فعال کشورهای منطقه اقیانوسیه به خبرنامه آسیا- اقیانوسیه تغییر نام داه است.

 

برای دریافت این خبرنامه به سایت ای بی بی وای مراجعه کنید

 

Submitted by editor3 on