موفقیتی دیگر برای بوک استارت!

بار دیگر بوک تراست موفقیت یکی از پروژه های ترویج کتابخوانی اش را جشن گرفته و نتایج به دست آمده از اجرای آن را در سایت خود منتشر کرده است.

هدف این برنامه تشویق خانواده‌های کارگر به سهیم شدن کتاب با کودکانشان است که با کمک مراکز نگهداری کودکان به اجرا در می آید.

پژوهش ها بر روی این پروژه نشان داده که خانواده‌ها پس از شرکت در این برنامه اعتماد به نفس بیشتری در اجرای تکنیک های کتابخوانی مانند استفاده از عروسک و اسباب بازی برای نمایش، شعرخوانی و بحث و گفتگو با فرزندانشان پیدا کردند. بیشتر خانواده‌ها پس از این برنامه، کتاب خوانی را جزء برنامه ی هر روزه ی خود قرار دادند.

پروژه ی اصلی بوک استارت که بیست و یک سال است اجرا می شود، پروژه ای است برای علاقمند کردن خردسالان به کتابخوانی و Bookstart Corner برنامه ایست در این راستا برای آموزش پدر و مادرانی که اعتماد به نفس کافی برای سهیم شدن کتاب را با کودکانشان ندارند.

در این برنامه خانواده‌ها چهار جلسه در خانه ی خود با کمک یکی از اعضای مرکز نگهداری کودکان آموزش می بینند. در این نشست ها از شعر و داستان که با دقت انتخاب شده‌اند استفاده می شود.

این برنامه افزون بر تشویق والدین به کتاب خوانی برای فرزندان، آن ها را با مراکز مختلف موجود در سطح شهر که با کودکان سر و کار دارند، مانند کتابخانه‌ها و مراکز کودکان، آشنا می کند.

با برنامه های بوک تراست بیشتر آشنا شویم

Submitted by editor3 on