جشنی برای موریس سنداک

امسال «آن جا که وحشی ها هستند»، یکی از آثار ماندگار ادبیات کودکان، ۵۰ ساله شد.

به این مناسبت و همچنین هشتاد و پنجمین سالگرد تولد خالق این اثر، موریس سنداک نمایشگاه هایی در سراسر امریکا برگزار شده و خواهد شد. هم اکنون در موزه‌ی انجمن تصویرگران آمریکا نمایشگاهی از آثار این نویسنده و تصویرگر برجسته ادبیات کودکان برپاست که یکی از بزرگترین و کاملترین نمایشگاه هایی است که تاکنون از آثار او برگزار شده و شامل بیش از ۲۰۰ اثر است. در این نمایشگاه طیف وسیعی از آثار موریس سنداک از کتاب های تصویری و تصویرگری پوسترها گرفته تا طراحی های نمایشی و تجاری تصویرهای منتشر نشده از کتاب ان جا که وحشی ها هستند به نمایش گذاشته شده است.

جشنی برای موریس سنداک

در کنار برپایی این نمایشگاه انتشارات آبراهام کاتالوگی در ۲۲۴ صفحه با عنوان موریس سنداک: جشنی برای هنرمند و آثارش از آثار این تصویرگر منتشر کرده است که ۱۲ مقاله از پژوهشگران برجسته ای چون مارکوس، استیون هلر و پل زلیسکی و ... به چشم می خورد. این کتاب به پاس یادبود و گرامیداشت این هنرمند اندیشه آفرین است که ذهن کودکان و بزرگسالان بیشماری را در سرتاسر دنیا تسخیر کرده است.

جشنی برای موریس سنداک

قرار است در مارس ۲۰۱۴ نیز نمایشگاهی با عنوان «۵۰ سال، ۵۰ اثر، ۵۰ دلیل» در موزه نوادا برگزار شود. موریس سنداک سال گذشته از دنیا رفت.

موریس سنداک را بیشتر بشناسیم.

Submitted by admin on