برنده جایزه تصویرگری کلدکات اعلام شد

کتاب این کلاه من نیست از انتشارات کندلویک برنده دریافت جایزه تصویرگری کالدکات سال ۲۰۱۳ است.

این کلاه من نیست داستان طنز یک ماهی دزد است که جان کلاسن آن را نوشته و تصویرگری کرده است. این کتاب در کتابخانه مرجع کانون موجود است.

انجمن کتابخانه آمریکا هر سال به بهترین کتاب تصویری منتشر شده در سال گذشته جایزه کلدکات اعطا می‌کند که چیزی نزدیک به جایزه اسکار در دنیای فیلم است. امسال جان کلاسن سی و یک ساله، نه تنها برندهٔ دریافت این جایزه است بلکه دیپلم افتخار این جایزه را نیز از آن خود کرده است. تاکنون تنها لئونارد وایستگارد، در سال ۱۹۴۷ توانسته بود هم دیپلم افتخار و هم خود جایزه را دریافت کند. جالب است که هر سه کتاب این تصویرگر جایزه‌های بسیاری را از آن او کرده است.

کتاب "نخ اضافی" داستان دختر کوچکی است که یک جعبه بافندگی جادویی پیدا می‌کند و با این جعبه جادویی به شهرش گرما و رنگ می‌بخشد. این کتاب هم یکی از ۵ کتابی است که دیپلم افتخار جایزه کلدکات را از آن خود کرده است. تصویرگری کتاب از کلاسن و نوشته مک بارنت است.

سومین کتاب کلاسن خانه ای که درخت‌ها خرابش کردند نگاه شاعرانه ای به خانه ای دارد که بخشی از منظرهٔ طبیعت می‌شود. این کتاب یکی از ۱۰ کتاب تصویری برتر نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۲ بود. تصویرگری کتاب را كلاسن و نگارش كتاب را تد هوسر به عهده داشته است.

چهار کتاب دیگر راه یافته به فهرست افتخار کلدکات عبارتند از:

green نوشته و تصویرگری لورا واکارو سیگر

برنده جایزه تصویرگری کلدکات اعلام شد

Creepy Carrots با تصویرگری پیتر بروان و نوشته آورن رینولدز

 

برنده جایزه تصویرگری کلدکات اعلام شد

Sleep Like a Tiger با تصویرگری پاملا زاگارنسکی و نوشته ماری لوگ

One Cool Friend با تصویرگری دیوید اسمال و نوشته تونی بازو

مدال کلد کات از سال ۱۹۳۷ به پیشنهاد فردریک میلچر، مدیر موسسه انتشارات آر. آر. باکر، از سوی بخش انجمن خدمات کتابخانه ای برای کودکان "انجمن کتابخانه‌های امریکا" به بهترین کتاب تصویری سال امریکا اهدا می‌شود. این جایزه به نام رادلف کلدکات، تصویرگر برجسته انگلیسی نامگذاری شده است و به همراه مدال نیوبری ارزشمندترین جایزه در حوزه ادبیات کودکان امریکاست.

Submitted by editor3 on