جشنواره میراث فرهنگی و گنج یادگیری در هفته ملی کودک

جشنواره کودک و نوجوان با عنوان "میراث فرهنگی و گنج یادگیری" که به مناسبت هفته ملی کودک از روز گذشته در سازمان میراث فرهنگی برپا شده، روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ میزبان همه کودکان و خانواده هاست.

از برنامه های این جشنواره بارپایی نمایشگاه - موزه تاریخ فرهنگ کودکی و ده کارگاه آموزشی باستان شناسی کوچک، آشنایی با حفاظت و مرمت آثار سفالی، درمانگاه کتاب، صحافی سنتی، باغ ایرانی، نگار گری و خوشنویسی، سفال، چاپ روی پارچه، چوب، قالی و گلیم برای کودکان است.

خانواده های علاقه مند می توانند در این دو روز، از ساعت ۹ تا ۱۲ به همراه کودکان خود به ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه کنند.

در ضمن روز شنبه ۲۰ مهر نیز نشست تخصصی با عنوان میراث فرهنگی و کودکان از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

در این نشست دکتر یدالله پرمون طرح پژوهشی دانشنامه میراث ناملموس برای کودکان و لیلا کفاش زاده طرح پژوهشی مردم نگاری کودکی اقوام ایرانی را معرفی می کنند. فریار اخلاقی درباره ی آشناسازی کودکان با گستردگی گویش های ایرانی، مهرنوش فولادی درباره نقش آگاهی رسانی در کاهش جرایم میراث فرهنگی، آزاده حیدرپور درباره ریشه یابی رفتارهای نا به هنجار یادگاری نویسی در آثار و بناهای تاریخی، سحر ترهنده درباره ی تصویرگری در آموزش میراث فرهنگی و اردشیر صالح پور درباره نمایش سنتی صحبت می کنند.

نشانی: خیابان آزادی، نبش خیابان زنجان (بزرگراه یادگار امام)، جنب آتش‌نشانی، سازمان میراث فرهنگی

Submitted by editor3 on