یک سال در بندر زغال سنگ برنده جایزه ادبیات کودک کانادا

گروه بانکتی دی و مرکز کتاب کودک کانادا پولی هوروات را برنده ی ۲۰۱۳ جایزه ی ادبیات کودک اعلام کرد.

جایزه ی ادبیات کودک کانادا به نویسنده ای کانادایی که کتابش در کانادا منتشر شده باشد اعطا می‌شود. پولی هوروات در "یک سال در بندر زغال سنگ" قصه ی دلنشین و صمیمی دختری را روایت می کند که با اتفاق‌های بی شماری روبرو می‌شود و دوستان جدیدی پیدا می‌کند. از دیگر فینالیست‌های این جایزه کودکان کابل نوشته دبورا الیس، ویریجینا وولف نوشته لیو مک کلیر، دفتر خاطرات ناخواسته نوشته هنری کی لارسن نوشته سوزین نیلسن و ... بودند.

یک سال در بندر زغال سنگ برنده جایزه ادبیات کودک کانادا

امسال برای نخستین بار کودکان هم از بین کتاب‌های راه یافته به فهرست نهایی این جایزه، کتاب محبوبشان را انتخاب کردند که امسال جایزه انتخاب هواداران ادبیات کودک کانادا هم نصیب پولی هورات شد.

پولی هوروات نویسنده ای آمریکایی اصل اهل میشیگان است که بیشتر عمر خود را در نیویورک و مونترال سپری کرده است. کتاب‌های بسیاری برای کودکان نوشته و جوایز بسیاری را از جمله دیپلم افتخار نیوبری را به دست آورده است.

گروه بانکتی دی شرکتی است که روی محیط‌ های عام المنفعه سرمایه گذاری می‌کند و در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۶۵ میلیون دلار برای حمایت از سازمان‌های مردمی در کانادا و آمریکا سرمایه گذاری کرده است. هدف این موسسه در کانادا توجه به آموزش و سواد مالی و ایجاد فرصت‌هایی برای کودکان و نوجوان است.

مرکز کتاب کودکان کانادا یک سازمان ملی و خیریه برای ترویج خواندن، نوشتن و تصویرگری کتاب‌های کودک است.
 

Submitted by editor3 on