نمایش صدای یک دست اثر قطب الدین صادقی برای نوجوانان

نمایش صدای یک دست اثر قطب الدین صادقی در تالار هنر برای روی صحنه است.

به گزارش سایت مرکز ملی اسیتژ ایران، قطب الدین صادقی از هنرمندان و پژوهشگران فعال تئاتر است. وی از نخستین مربیان تئاتر کودک و نوجوان به شمار می آید.

کارگردان نمایش «باغ شکرپاره» در پاسخ به این پرسش که چه شد بعد از مدتی به تئاتر کودک و نوجوان پرداختید، گفت: نمایش «صدای یک دست» پس از «مرد فرزانه، ببر دیوانه» و «مبارک نگهبان کوچک» سومین اثری است که در حوزه تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می آورم. در این زمینه ۷ یا ۸ نمایش نامه نیز نوشته ام. شاید به لحاظ اجرا مدتی از این شاخه هنری دور بودم ولی به عنوان داور در جشنواره های مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان حضور داشتم.

وی ادامه داد: با حضور در این برنامه ها و دیدن نمایش ها متوجه شدم موضوعاتی که اجرا می شوند خیلی دقیق نیستند و تصمیم گرفتم نمایشی را به صحنه بیاورم.

صادقی با این توضیح که تئاتر کودک و نوجوان راهنمای تربیتی، درس و اخلاق نیست، اظهار داشت: در این نوع تئاتر به حرکت درآوردن قدرت تفکر و تعقل و اصول بنیادین ارزش های اجتماعی، شناخت خود و دیگران بسیار مهم است.

کارگردان نمایش «یادگار زریران» افزود: در اجرای نمایش «صدای یک دست» شایسته سالاری و کار گروهی برایم بسیار مهم بود. هر فردی با توجه به توانی که از خود نشان می دهد باید سر جایش قرار بگیرد. برایم اهمیت دارد که نوجوانان از همین سن شایسته سالاری را بیاموزند.

وی درباره تکنیک اجرای نمایش «صدای یک دست» توضیحاتی ارایه داد و تصریح کرد: تکنیک اجرای نمایش ترکیب بازیگر و عروسک است و یک عروسک بزرگ با طول ۸ متری در صحنه دیده می شود.

نمایش نامه «صدای یک دست» از سوی انتشارات نمایش منتشر شده.

ناصر عاشوری، مهناز میرزایی، ندا خلیق، مهدی صفاری، مهران مرادی، کیان اسماعیلی، مجتبی واشیان و نادین قربانی بازیگران نمایشند.

نمایش «صدای یک دست» تا اواخر آبان ساعت ۱۹ در تالار هنر میزبان مخاطبان است.

کلیدواژه:
Submitted by editor3 on