پس من چی؟

 «تخیل کن» نام جشنواره‌ای است برای کودکان که چند سالی است در لندن برگزار می‌شود. این جشنواره امسال یک روز خود را به کودکانی اختصاص داده است که صدایشان در ادبیات کودک کمتر شنیده می‌شود.

این برنامه با همکاری موسسه ی ذهن‌های فراگیر برگزار می شود. این موسسه برای فراگیر و دسترس پذیر کردن ادبیات کودک برای همه ی کودکان تلاش می‌کند و بر این باور است که همه ی کودکان باید خودشان، زندگیشان، خانواده و دوستانشان را در کتاب‌های کودکان ببینند. این موسسه در این جشنواره برنامه‌ای با نام «پس من چی؟ خودت را در تصویر بگذار» میزبان کودکان است و از آنجایی که قرار است کتاب در دسترس همه ی کودکان باشد از آن‌ها می‌خواهد با کتاب‌های محبوب خود تعامل داشته باشند و به کمک تصویرگران تصویر خود را در کتاب‌های محبوبشان بکشند.

پس من چی؟

در جشنواره «تخیل کن» قرار است کودکان خود گردانندهٔ برنامه‌ها باشند و لباس‌هایی بپوشند که خود طراحی کرده‌اند، مانند شیر بغرند، مانند پنگوئن راه بروند، درخت شوند یا شلوار را سرشان کنند و لباس‌هایشان را برعکس و جابجا بپوشند.
در این جشنواره کودکان به گیاه یا هر موجود دلخواه تبدیل می‌شوند، در زمان سفر می‌کنند و گاوچران، فضانورد، ملوان یا.... می‌شوند و با شخصیت‌های داستانی مورد علاقهٔ خود دیدار می‌کنند.
 از دیگر برنامه‌های جشنواره برگزاری کارگاه‌هایی با نویسندگان و تصویرگران، آشنایی با شاعران نابینا و ناشنوا، صندلی ‍پرسش از هنرمند، جلسه‌های تعاملی که کودکان با کمک تصویرگران طراحی روی جلد کتاب‌ها را عوض می‌کنند، فعالیت‌هایی برای تقویت حواس، و یک بوم بسیار بزرگ که کودکان می‌توانند تصاویر و ‍پیام‌هایشان را روی آن بنویسند.
این جشنواره با یک بحث گروهی به پایان می‌رسد و از کودکان و والدین درخواست می‌شود ایده‌های خود را بیان کنند.

Submitted by editor3 on