آخرین جشن پنجاه سالگی شورای کتاب کودک برگزار می شود

شورای کتاب کودک آخرین جشن پنجاه سال فعالیت خود را برگزار می کند.

سخنرانی درباره تاریخ شورای کتاب کودک، میزگرد نمایندگان چهارده نهاد وابسته به شورا، پخش فیلم و نمآهنگ از تاریخ شورای کتاب کودک، اجرای سرود شورا، موسیقی و نمایش "در انتظار ماهی سیاه کوچولو" از برنامه های این مراسم است. در این جشن همچنین از نشان ویژه کتاب های برگزیده شورا اثر استاد فرشید مثقالی رونمایی خواهد شد.

 شورای کتاب کودک آخرین جشن پنجاه سال فعالیت خود را در حالی برگزار می کند که در یک سال گذشته دو تن از یاران خود، یحیی مافی و عباس حری را از دست داده است.

شورای کتاب کودک، از ۲۹ دی ماه سال گذشته پنجاه سال فعالیت خود را با برگزاری برنامه های گوناگون جشن گرفته است.

نخستین جشن از جشن های پنجاه سالگی شورای کتاب کودک با حضور جمعی از بنیان‌گزاران، اعضای قدیمی و جدید و دوستداران شورای کتاب کودک برگزار شد. در این نشست شماری از بنیانگزاران شورا درباره خاستگاه اندیشه تاسیس چنین نهادی سخن گفتند.

دومین مراسم پنجاهمین سالگرد شورای کتاب کودک به گرامی‌داشت کسانی اختصاص داشت که هر یک در پاره ای از زمان همراه شورای کتاب کودک بودند و در بالندگی آن نقش داشتند.

در جشن پایان سال شورای کتاب کودک ۱۳۹۰-۹۱ از پوستر پنجامین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک کار استاد دکتر نورالدّین زرین کلک، شعار و پیام پنجاهمین سالگرد شورای کتاب کودک نوشته محمدهادی محمدی و نشان آن کاری از شعله محلوجی و محمدعلی منصوری رونمایی شد. در این جشن شماری از بنیان گذاران شورای کتاب کودک، بسیاری از نویسندگان، شاعران و مترجمان برجسته ادبیات کودک و نوجوان کشور، کارشناسان و اعضا و علاقه مندان به کودکان و شورای کتاب کودک شرکت کرده بودند. احمدرضا احمدخیرالدین، رئیس دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان نیز مهمان ویژه این مراسم بود.

در روز جهانی کتاب کودک ۱۳۹۲ در جشنی که به این مناسبت در شورا برگزار شد گزیده‌ای از اسناد تصویری و نوشتاری مربوط با روز جهانی کتاب کودک در ایران به نمایش گذاشته شد.
افزون بر این نمایشگاهی از آثار تصویرگری کودکان و نوجوانان بر اساس پیام های روز جهانی کتاب کودک در محل کتابخانه تحقیقاتی شورا گشایش یافت. این نمایشگاه حاصل کار کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۳ سال کارگاه خلاق کودک به سرپرستی ندا صارمی و مزدک میرعابدینی بود.

آخرین جشن پنجاه سالگی شورای کتاب کودک برگزار می شود

در برگزاری بزرگداشت پنجاه سال فعالیت شورا شماری از تصویرگران و هنرمندان تجسمی با شورای کتاب کودک همراه شدند. گروهی از تصویرگران در کارگاه ساخت ماسک شرکت کردند و هر یک ماسکی بر اساس شخصیت های داستانی ادبیات کودک و نوجوان ساختند که چندی پیش در نمایشگاهی با نام ۵۰+۱ در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شد. این برنامه با الهام از بالماسکه های کتاب در مراکز آموزشی دهه های ۴۰ و ۵۰ برگزار شد.

آخرین جشن پنجاه سالگی شورای کتاب کودک برگزار می شود

 پرواز با خورشید نیز نمایشگاهی بود که ۱۱۴ هنرمند ایرانی از جمله پرویز تناولی، پرویز کلانتری، محمد احصایی، مرتضی ممیز، غلامحسین امیرخانی، ثمیلا امیرابراهیمی، فرح اصولی، قباد شیوا، بهرام دبیری، گیزلا وارگا سینایی، کیوان عسگری، نصرالله مسلمیان، ابراهیم حقیقی، کامران عدل، بهزاد شیشه گران، مانلی منوچهری، محمدعلی بنی اسدی، فرخنده اسماعیلی پور، مهرنوش معصومیان آثارشان را با هدف اعلام همبستگی با آرمان های فرهنگی شورای کتاب کودک به نمایش گذاشتند.

آخرین جشن پنجاه سالگی شورای کتاب کودک برگزار می شود

آخرین جشن پنجاه سالگی شورای کتاب کودک روز جمعه ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در تالار اجتماعات روزنامه اطلاعات برگزار خواهد شد.

نشانی: بلوار میرداماد، خیابان نفت جنوبی، ساختمان روزنامه اطلاعات ( رو به روی متروی حقانی )
 

Submitted by editor3 on