نشست کتاب و کودکان در بحران با حضور رئیس شعبه ملی فلسطین در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در خانه کتابدار

جهان حلو، رئیس شعبه ملی فلسطین در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ١١ اسفند ١٣٩٢ درباره ی تجربه ها و دستاوردهایش در زمینه "کتاب و کودکان در بحران" در خانه کتابدار و ترویج خواندن سخنرانی خواهد کرد.

او همچنین در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد شورای کتاب کودک حضور خواهد داشت و درباره "ادبیات کودکان در کشورهای عربی زبان" سخنرانی خواهد کرد.
جهان حلو (Jehan Helou) در حیفا، در فلسطین، به دنیا آمد. با خانواده ی خود به لبنان رانده شد و سپس به انگلستان کوچ کرد و در سال ٢٠٠٠ میلادی، با هدف فعالیت برای پرورش کودکان و نوجوانان، تأسیس کتابخانه و ترویج خواندن به سرزمین های اشغالی فلسطین بازگشت. حلو تجربه ی طولانی در خدمات اجتماعی، ادبیات کودکان و آموزش های غیررسمی دارد و تحصیلات خود را در دانشگاه امریکایی بیروت و دانشگاه لندن در حوزه های علوم سیاسی، مدیریت عمومی، ادبیات و جامعه-شناسی انجام داده است.
از سال ٢٠٠٠ تا ٢٠٠۶، مدیریت مؤسسه ی تامِر برای آموزش در جوامع کوچک را برعهده داشت و سردبیر مجله ی طیف (Taif Journal) در زمینه ی ادبیات کودکان بود. کتاب نقش زنان فلسطینی درمبارزه ی ملی لبنان و دگرگونی اجتماعی ١٩٨۵-١٩۶۵، (Palestinian Women in Lebanon National Struggle and Social  Transformation, PWRDC – Unesco٢٠٠٩) از جمله آثار اوست. او سابقه ی طولانی در کار داوطلبانه دارد، از جمله: ریاست شعبه ملی فلسطین در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان از سال ٢٠٠٢ تاکنون، عضویت در هیئت مدیره و مسئول امور بین المللی اتحادیه ی عمومی زنان فلسطینی از سال ١٩٧۴ تا ١٩٨٨ و عضو هیئت مدیره ی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان از سال ٢٠٠٨ تا ٢٠١٢. جهان حلو در کنگره های بسیاری در زمینه ی ادبیات کودکان، حقوق کودک و حقوق زنان شرکت کرده است.

زمان: یکشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۷

مکان: خانه کتابدار، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه، خیابان اسدی منش، کوچه دهستانی، نبش بن بست دوم، پلاک ۲
تلفن: ۶۶٩۶٢٩٠۴  
 

Submitted by editor3 on