چهاردهمین جشنواره ادبیات کودک پاکستان برگزار می شود

چهاردهمین جشنواره ادبیات کودک پاکستان به همراه جشنواره ادبی آموزگاران در دانشکده ی فدرال تربیت معلم می برگزار می شود.

جشنواره ادبی مربیان در تاریخ ١ می و جشنواره ادبیات کودک در تاریخ ٣-٢ می برگزار می شود. این جشنواره با همکاری اداره ی تعلیم و آگاهی پاکستان، انتشارات دانشگاه آکسفورد، موسسه های جوامع آزاد، و دانشکده ی فدرال تعلیم و تربیت برگزار می شود.
در جشنواره ادبی آموزگاران، ٢٠٠٠ آموزگار برای انتقال مفاهیم اصلی و پایه آموزش و اجرای جشنواره ادبیات کودک حضور دارند. دراین سه روز از ساعت نه تا پنج بعدازظهر برای همه ی سامانه های آموزشی اسلام آباد و پنجاب برنامه های آموزشی چند حسی اجرا می شود تا فرهنگ کتابخوانی را برای ایجاد خلاقیت، تخیل و انگیزه ترویج دهد که فراتر از یادگیری مواد درسی و کتاب های های درسی، و خواندن برای امتحان است.

انتظار می رود نزدیک به ٣ هزار آموزگار و ۲۰ هزار کودک در این جشنواره شرکت کنند. پوستر این جشنواره را فوزیه مینالا از تصورگران ادبیات کودک پاکستان که یکی از اعضای هیئت مدیره ی جشنواره ادبیات کودک نیز است طراحی کرده است.

هر یک از سالن های دانشکده ی تعلیم و تربیت به نام نویسندگان و شاعران یا شخصیت های داستانی کلاسیک و محبوب پاکستان نامگذاری شده است مانند شاه عبدالطیف، کتاب غار، شاه بوله، اقبال، و .... که باعث می شود شخصیت ها در تخیل کودکان زنده شوند.
جشنواره ی ادبیات کودک در اسلام آباد از سوی خیرین، ناشران، دولت و ... سرمایه گذاری شده است تا فضای عمومی بزرگی را برای یادگیری کودکان فراهم کند. جشنواره ادبیات کودک به کودکان همه ی سامانه های آموزشی این امکان را می دهد که دنیای نشانه و تصویر، تخیل، و خواندن را فراتر از خواندن کتاب های درسی کشف کنند.

این جشنواره، تجربه ی منحصر به فردی برای دانش آموزان پاکستانی خواهد بود. این تجربه به کمک نویسندگان، شاعران، هنرمندان، موسیقی دان ها، متخصصان تئاتر و پشتیبان ها و موسسه های بسیاری به دست خواهد آمد.
این جشنواره در پاسخ به سطح پایین یادگیری در میان دانش آموزان پاکستانی (٢٠٠٩-٢٠١٣) برای ترویج خواندن، نوشتن خلاق و تفکر انتقادی برگزار می شود.

 
 

Submitted by editor3 on