موزه عروسک های ملل، دریچه ای به فرهنگ ایران و جهان!

موزه عروسک های ملل، همزمان با روز جهانی صلح و بازگشایی مدرسه ها از سه شنبه ١ مهر ١٣٩٣ آغاز به کار می کند.

در این موزه، کودکان از طریق عروسک ها می توانند با فرهنگ اقوام ایرانی و ۵۰ کشور جهان آشنا شوند؛ شناختی که به باور بنیانگزاران این موزه، پایه‌های صلح و دوستی بین کودکان ایران و جهان را بیش از پیش استوار می کند.

در این موزه بیش از ۵۰۰ عروسک در سه بخش عروسک های نمایشی، عروسک های سایه و عروسک های قومی ایران به نمایش گذاشته شده است.

این موزه می تواند پاسخگوی نیاز فرهنگی طیف گسترده‌ای از کودکان و نوجوانان از مقاطع سنی و تحصیلی مختلف باشد. خانواده‌ها، مربیان و آموزگاران، کتابداران، پژوهشگران، هنرمندان، مروجان ادبیات، فرهنگ و هنر و گردشگران می‌توانند از این موزه بازدید کنند و در کارگاه‌های آموزشی آن شرکت کنند.

به مناسبت آغاز به کار این موزه از ۱ مهر به مدت ۱۰ روز نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان و نوجوانان کارگاه خلاق کودک به سرپرستی ندا صارمی با موضوع "عروسک" و عروسک های دست ساخته آن ها و گروهی از مربیان هنر به نمایش گذاشته خواهد شد. در این ۱۰ روز همچنین فیلمی مستند با عنوان "من تو را خواهم برد" ساخته مزدک میرعابدینی (تهیه کننده و کارگردان) ساعت ۵ بعد از ظهر در فضای گالری پخش خواهد شد.

موزه عروسک های ملل از موزه های هنری خصوصی است که با تلاش مسعود ناصری و علی گلشن و با پشتیبانی فریده ناصری تاسیس شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه صبا، باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران، موزه ارامنه، موزه خلیج فارس، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، موزه اسباب‌بازی و عروسک‌های خیمه شب بازی کاشان نیز از جمله موزه و مراکزی هستند که در این زمینه فعالیت کرده اند.

ساعات کار موزه عروسک های ملل: در ماه مهر همه روزه از ساعت ١٠ صبح تا ٧ بعد از ظهر به استثنای دوشنبه ها

نشانی موزه عروسک های ملل: تهران، خیابان پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی)، پلاک ۴

Submitted by editor3 on