نام نویسی نخستین همایش دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی آغاز شد

نام نویسی نخستین همایش دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی «ادبیات؛ کودک دیروز، کودک امروز» آغاز شد. این همایش در دو روز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه و پنج‌شنبه اول آبان ماه در تالار کتابخانه حسینیه ارشاد و با ارائه حدود پنجاه مقاله در قالب ۸ نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

افزون بر این، دو میزگرد نیز با موضوعات تصویرگری و مسأله مخاطب و پدیدآورندگان و مسأله مخاطب در پایان هر روز از برگزاری همایش برپا خواهد بود.

نمایشگاه عکس «کودک ایرانی در گذر تاریخ» نیز که با همکاری مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران تدارک دیده شده در کنار همایش برپا است و در آن عکس‌های منحصر به فردی از دوره‌های قاجار و پهلوی برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود. افزون بر این، در هر روز از برگزاری همایش دو کارگاه هم‌زمان نیز با موضوعات مربوط به ادبیات کودک برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند به صورت جداگانه در آن‌ها نام نویسی کنند.

مشخصات و زمان برگزاری این کارگاه‌ها:

  • کارگاه شماره ١: چهارشنبه ٣٠ مهر ١٣٩٣، ۱۶:۳۰ -١٩:٣٠، نوشتن برای صفحه‌های نمایشگر (تبدیل داستان به اپلیکیشن)، مدرس: حسین شیخ‌الاسلامی، مخاطبان: نویسندگان کودک و نوجوانی که به خلق اپلیکیشن علاقمندند، ظرفیت: ١٢ نفر
  • کارگاه شماره ٢: چهارشنبه ٣٠ مهر ١٣٩٣، ۱۶:۳۰-١٩:٣٠، روش‌های خلاق در ترویج خواندن، مدرس: مسعود ناصری، مخاطبان: معلمان، مربیان، والدین، کتابداران، ظرفیت: ٣٠ نفر
  • کارگاه شماره ٣: پنج‌شنبه ١ آبان ١٣٩٣، ١٧:٠٠-١٩:٣٠، نوشتن با/برای کودکان، مدرس: نوید سیدعلی‌اکبر، مخاطبان: مدرسان نویسندگی خلاق، نویسندگان خلاق، نویسندگان، معلمان (انشاء)، مربیان، ظرفیت: ٣٠ نفر
  • کارگاه شماره ۴: پنج‌شنبه ١ آبان ١٣٩٣، ١٧:٠٠-١٩:٣٠، برآمدن فانتزی به عنوان یک نوع ادبی جهانی برای کودکان و نوجوانان، مدرس: پروفسور هانس-هاینو ایورس، استاد دانشگاه گوته در آلمان (این کارگاه به زبان آلمانی همراه با ترجمه فارسی ارائه خواهد شد.)، مخاطبان: پژوهشگران و علاقمندان به نوع ادبی فانتزی، ظرفیت: ٣٠ نفر.

علاقمندان به شرکت در این همایش لازم است حتماً پیش از همایش و بر طبق دستورالعمل زیر ثبت‌نام کنند، چرا که شرکت در همایش مخصوص کسانی است که از پیش ثبت‌نام کرده‌اند.

هزینه‌ها:

هزینه شرکت در همایش شامل شرکت در سخنرانی‌ها، بازدید از نمایشگاه عکس، دو وعده ناهار و پذیرایی‌های میان‌وعده، پنجاه هزار تومان است. (افرادی که مایل به استفاده از ناهار همایش نیستند، می‌توانند با پرداخت مبلغ سی هزار تومان از همه موارد فوق به استثناء دو وعده ناهار برخوردار شوند.)

هزینه شرکت در هر کارگاه پنجاه هزار تومان است. (به دلیل موازی بودن کارگاه‌های هر روز، هر شرکت‌ کننده تنها قادر به شرکت در دو کارگاه در دو روز متوالی خواهد بود.)

تخفیف ویژه: چنانچه فردی مایل به ثبت‌نام کلی هم در همایش و هم در دو کارگاه باشد، به جای مبلغ صد و پنجاه هزار تومان، از تخفیف ویژه برخوردار شده و مبلغ یکصد و سی هزار تومان پرداخت خواهد کرد. (کسانی که مایل به استفاده از ناهار همایش نیستند و برای بسته کامل همایش و دو کارگاه ثبت‌نام کنند نیز با برخورداری از تخفیف ویژه تنها مبلغ یکصد و ده هزار تومان پرداخت خواهند کرد.)

نحوه ثبت‌نام:

با توجه به نزدیکی زمان همایش و محدود بودن ظرفیت سالن و کارگاه‌ها، توصیه می‌شود علاقمندان در نخستین فرصت ممکن ثبت‌نام کنند. اولویت شرکت با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند. برای ثبت‌نام لازم است ابتدا مبلغ را به حساب شورای کتاب کودک به شماره ی ٨١١۴١۶٠٧ نزد بانک پارسیان حداکثر تا تاریخ پایان روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه واریز کنید.

پس از واریز مبلغ، شماره ارجاع فیش واریزی یا چهار شماره آخر کارت پرداخت‌کننده (در صورت پرداخت از عابربانک) را همراه با میزان مبلغ واریز شده و بخش‌هایی از همایش که مایل به شرکت در آن هستید به علاوه نام و نام خانوادگی کامل خود به ایمیل cbcseminar@gmail.com ارسال کنید.

Submitted by editor3 on