کنفرانس ادبیات کودک برای آموزگاران و کتابداران امریکایی برگزار شد

گروه سواد آموزی ملی امریکا نخستین کنفرانس ادبیات کودک را برای آموزگاران و کتابداران مدرسه برگزار کرد تا به آن ها آموزش بدهد که چگونه کودکان بیشتری را به خواندن کتاب علاقمند کنند. این کنفرانس با عنوان «در جستجوی شگفتی: هسته ی مشترک و بیشتر» برگزار شد.

موسس و مدیر اجرایی این گروه سوادآموزی می گوید: «شناخت کتاب های جدید و کلاسیک برای آموزگاران و کتابداران دشوار است و همه ی ما انتظار داریم آموزگاران مدارس ابتدایی در این زمینه کارشناس باشند و این غیرممکن است.»

او این نظر را که برخی از کودکان اصلاً کتاب نمی خوانند، رد کرد و گفت فقط کافی است کتاب داستان یا کتاب غیرداستانی مورد علاقه ی کودکان را به آن ها معرفی کنید آن وقت کتاب می خوانند.

این کنفرانس با هدف آشنا کردن آموزگاران و کتابداران با گستره ی ادبیات کودکان برگزار شد. این گروه همچنین بر این باور است که با آموزش هر آموزگار دانسته های او به ۳۵ دانش آموز یا بیش تر منتقل می شود و هر کتابدار هم می تواند اطلاعاتش را در اختیار تک تک دانش آموزانی قرار دهد که به او مراجعه می کنند.

کریس کراچر رمان نویس و نویسنده ی داستان ها کوتاه، لی استون رمان نویس، نیکی گرایمز شاعر، اسستیون کلاگ نویسنده و تصویرگر و کاترین پاترسون، نویسنده سرشناس ادبیات کودک امریکا سخنرانان این کنفرانس بودند.

کلیدواژه:
Submitted by editor3 on