فراخوان برای شرکت در مسابقه جهانی زیباترین كتاب بنیاد هنر كتاب‌آرایی آلمان

انتشارات شباویز، به‌عنوان نماینده‌ ملی «بنیاد هنر کتاب‌آرایی آلمان» با انتشار فراخوانی از کلیه‌ علاقه‌مندان دعوت کرد تا برای شرکت در مسابقه‌ جهانی انتخاب «زیباترین کتاب جهان» با ارسال یک نسخه از کتاب‌های واجد شرایط زیر، تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه ١٣ آذرماه به‌ دفتر این انتشارات اقدام کنند.

کتاب‌های انتخاب‌شده برای شرکت در مسابقه‌ بین‌المللی «زیباترین کتاب» به آلمان ارسال خواهند شد. در این مسابقه تمامی کشورهای جهان، بهترین‌های خود را شرکت می‌دهند و کتاب‌های انتخاب‌شده توسط انتشارات شباویز، سهمیه‌ ایران برای حضور در مسابقه خواهند بود. برندگان مسابقه، در نمایشگاه لایپزیک - ١۲ تا ١۵ ماه مارس ٢٠١۵ برابر با ٢١ تا ٢۴ اسفندماه ١٣٩٣-اعلام خواهند شد.

همچنین، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت - ١۴ تا ١٨ ماه اکتبر ٢٠١۵ برابر با ٢٢ تا ٢۶ مهرماه ١٣٩۴- در غرفه‌ مخصوص این بنیاد به ‌نمایش درخواهند آمد.

شرایط اعلام‌شده برای شرکت در این مسابقه، بدین شرح است:

١ـ کتاب‌ها باید از دی‌ماه ١٣٩١ به بعد منتشرشده باشند.

٢ـ کتاب‌ها باید اصالتاً ایرانی باشند و از نظر گرافیک، طراحی، تصویرگری و به‌طور اخص زیبایی کلی قابلیت ارائه در این مسابقه‌ی بین‌المللی را داشته باشند.

٣ـ‌ عنوان، ناشر، نویسنده، طراح، تصویرگر، چاپخانه، تاریخ انتشار و قیمت کتاب‌ها باید در هر کتاب چاپ‌ شده باشد.

۴ـ درصورتی‌ که نام ویراستار در شناسنامه‌ کتاب ذکر نشده است، روی برگه‌ای نام ویراستار نوشته شود.

۵ـ موضوع کتاب‌ها یکی از هفت مورد زیر باید باشد:

١ـ ۵ ـ‌ ادبیات

٢ـ ۵ ـ غیرداستانی و علمی

٣ـ ۵ ـ هنر و عکاسی

۴ـ ۵ ـ کودک و نوجوان

۵ـ ۵ ـ درسی و آموزشی

۶ـ ۵ ـ کتاب‌شناسی

٧ـ ۵ ـ کاتالوگ و کارهای متفرقه

۶ـ اطلاعات مندرج در موارد ٣ و ۴ بالا، به زبان انگلیسی، به همراه نشانی کامل انگلیسی شرکت‌کننده با نسخه‌ای از کتاب ارسال شود

همچنین در سال گذشته کتاب‌های «ترکه‌های آلبالو» و «سنگ سلام» از انتشارات عصر داستان به ‌مرحله‌ نهایی راه یافتند و کتاب «سنگ سلام» دیپلم افتخار این نمایشگاه را به دست آورد تا برای نخستین بار، یک کتاب ایرانی به جمع زیباترین کتاب‌های جهان بپیوندد.

 

Submitted by editor3 on