جایزه ی ادبی اتصالات برندگانش را شناخت

جایزه ی ادبی اتصالات در ششمین دور خود برندگان خود را اعلام کرد.

پنج نوامبر ٢٠١۴ در مراسم گشایشی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه بخش امارات دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان برندگان جایزه ی ادبی اتصالات را مشخص کرد. برندگان این جایزه از کشورهای لبنان، فلسطین و اردن بودند.

برنده ی جایزه ی کتاب سال کودک (گروه سنی ٠-١٢) به کتاب گربه ی شیطون نوشته ی عابر ابراهیم طاهر و تصویرگری مایا فیداوی که از سوی انتشارات دار الیاسین منتشر شده است تعلق گرفت و جایزه ی کتاب سال نوجوان (گروه سنی ١٣-١٨) به کتاب سفرهای شگفت انگیز به مکان های ناشناخته اثر سونیا نیمر و تصویرگری لوبنا طاها از انتشارات موسسه تامر تعلق گرفت. ناشران لبنانی سه جایزه ی دیگر را ربودند.

کتاب مامانم عاشق فاتوش است نوشته ی اوا کاسما با تصویرگری آزا حسین بهترین جایزه در بخش بهترین متن را ربود. کتاب دختر اناری که باز هم از سوی همین ناشر منتشر شده است و نوشته ی راینا رباب داهر و با تصویرگری جوله آچکار است جایزه ی بهترین تصویرگری را از آن خود کرد. کتاب "پیاده ی هوشمند" نوشته ی نبی ها هیدلی و تصویرگری حسن ظهرالدین که از سوی انتشارات الحدائک منتشر شده است جایزه ی بهترین کتاب از نظر ظاهری را از آن خود کرد.

شیخا بودور در این مراسم گفت که از موفقیت جایزه ی اتصالات ادبیات کودک عرب بسیار شگفت زده شده است و پیشرفت قابل ملاحظه صنعت کتاب کودک دنیای عرب او را تحت تاثیر قرار داده است. او گفت: "این پیشرفت هم در زمینه متن و هم در زمینه ی تصویر و تولید کتاب است که سبب می شود این کتاب ها با منابع فن آوری مدرن رقابت کند.

عبدالعزیز تریم مدیر کل شبکه ی اتصالات بسیار ابراز خوشحالی کرد که حامی جایزه ی ادبی ادبیات کودک عرب بوده است و خاطرنشان کرد این جایزه با هدف ارتقای فرهنگی در پی شناخت کتاب های برجسته ی کودکان است و دوست دارد از بهترین نویسندگان و تصویرگران و تولیدکنندان قدردانی کند. کتاب هایی که در فهرست نیمه نهایی این جایزه قرار گرفته اند نشان از این دارند که نویسندگان و تصویرگران خلاق و بااستعدادی در دنیای عرب پا به عرصه ی گذاشته اند  که می توانند کتاب های خوبی تولید کنند که مشوق کودکان برای کتابخوانی و عادت مطالعه در میان کودکان هستند. جایزه ی اتصالات برای ادبیات کودک عرب ۱ میلیون درهم است: ٣٠٠هزار درهم برای بهترین کتاب سال کودک و ٢٠٠هزار درهم برای بهترین کتاب سال نوجوان اختصاص داده شده است که این میان نویسنده و تصویرگر تقسیم می شود. ٣٠٠ هزار درهم هم برای بهترین متن، بهترین تصویرگری و بهترین تولید کتاب اختصاص داده شده که به هر یک ١٠٠هزار درهم تعلق می گیرد.

Submitted by editor3 on