فراخوان مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری

تیتر:
فراخوان مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری

انجمن فرهنگی هنری تصویرگران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با پشتیبانی انتشارات علمی و فرهنگی مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری را برگزار می‌کنند.

نویسندگان زیر ۳۵ سال که تجربه‌ی نوشتن داستان کودک دارند و تصویرگران زیر ۳۵ سال که تجربه تصویرگری برای کودکان دارند می توانند در این کارگاه شرکت کنند.

نویسنده و تصویرگر برگزیده به همراه کتاب برگزیده در نمایشگاه بولونیا ۲۰۱۵ حضور خواهند یافت.

مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا ۶ دی ۱۳۹۳ است.

علاقمندان می توانند به سایت www.elmifarhangi.ir مراجعه کنند و فرم ثبت نام و مقررات را دریافت کنند.

آن ها باید فرم را پر کنند و به همراه یک نمونه کار برای کودک (داستان یا تصویرگر) به نشانی ایمیل tarahi.elmifarhangi@yahoo.com بفرستند.

هیأت داوران از میان شرکت‌کنندگان، ۱۵ تصویرگر و ۱۵ نویسنده را برای شرکت در کارگاه انتخاب می‌کند.

 به نفرات برگزیده، با ایمیل و پیامک، مکان و زمان برگزاری کارگاه اعلام خواهد شد.

کارگاه‌ها در دو نوبت برگزار می‌شوند:

کارگاه اول، پنجشنبه ١١ و جمعه ١٢ دی برگزار می شود. در این کارگاه گروه‌های ۲ نفره‌ی نویسنده ـ تصویرگر انتخاب می شوند و طراحی ایده‌ و خط اصلی روایت و اتودهای متن و تصویر و در کارگاه دوم که پنجشنبه ١٨ و جمعه ١٩ دی برگزار می شود کارهای تکمیلی بر روی پروژه‌ ها انجام می شود.

کارگاه زیر نظر ترکیبی از تصویرگران و نویسندگان برگزار و هدایت خواهد شد.

 هیأت داوران از میان پروژه‌های به ‌سرانجام رسیده، یک کتاب و پدیدآورندگان آن را به‌عنوان برنده (مقام اول) اعلام خواهد کرد و حداکثر تا ۹ کتاب دیگر را به‌عنوان پروژه‌های قابل تولید معرفی می‌کند.

به تصویرگر کتاب برگزیده (مقام اول) فرصت داده خواهد شد تا کتاب را تا پایان ۲۵ بهمن ۹۳ کامل کند. تصویرهای کامل شده، برای صفحه‌آرایی و طراحی جلد به طراح منتخب انتشارات علمی و فرهنگی سپرده خواهد شد. رسم‌الخط و ویرایش متن تابع الگوی انتشارات علمی و فرهنگی خواهد بود.

 دامی کتاب تا هفته‌ی سوم اسفند برای ارسال به غرفه‌ی ایران در نمایشگاه بولونیا آماده‌سازی خواهد شد.

 اصل آثار به همراه نمونه‌های تک نسخه‌ای کتاب در نمایشگاه بولونیا ۲۰۱۵ به نمایش درخواهد آمد. نویسنده و تصویرگر کتاب در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 آژانس طرف مذاکره‌ی پروژه، برای فروش حق انتشار کتاب به ناشران خارجی، تلاش خواهد کرد.

 انتشارات علمی و فرهنگی علاوه بر کتاب اول، تا ۹ عنوان دیگر و در مجموع حداکثر ۱۰ عنوان کتاب را منتشر خواهد کرد.

ممکن است هر ۹ عنوان بعدی، از نظر معیارهای کافی برای نشر، کامل نباشند. در این صورت ناشر مختار است فقط متن یا فقط تصویرهای کتاب را منتشر کند و ملزم به انتشار توام متن و تصویر (آن‌گونه که در کارگاه شکل گرفته است) نخواهد بود.

تأمین هزینه‌های سفر و اسکان نویسنده و تصویرگر کتاب اول به منزله‌ی حق تألیف و تصویرگری قطعی خواهد بود. ناشر برای کتاب‌های بعدی، طبق مقررات عادی خود با نویسندگان یا تصویرگران قرارداد خواهد بست.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
exp:
2014-12-27
تاریخ:
۹۳/۹/۲۹
Submitted by editor3 on