نشست هم‌اندیشی توانمندسازی شبکه مدارس مرتبط با یونسکو در ایران در خدمت اهداف توسعه پایدار جهانی برگزار می شود

تیتر:
نشست هم‌اندیشی توانمندسازی شبکه مدارس مرتبط با یونسکو در ایران در خدمت اهداف توسعه پایدار جهانی برگزار می شود

نشست هم‌اندیشی توانمندسازی شبکه مدارس مرتبط با یونسکو در ایران در خدمت اهداف توسعه پایدار جهانی، با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مرکز امور بین‌الملل و مدرسه های خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، فردا ٧ دی‌‌ماه ١٣٩٣ در دبستان تطبیقی پسران برگزار می‌شود.

هدف از این نشست که با حضور گروهی از مدیران و مسئولان "مدارس مرتبط با یونسکو در ایران"، مدرسه های دولتی و خصوصی، و مسئولان کمیسیون ملی یونسکو و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، فراهم ساختن زمینه بحث و تبادل‌نظر درباره ی ارزیابی عملکرد مدرسه های عضو شبکه "مدارس مرتبط با یونسکو" (ASP net) در ایران، شناخت چالش‌ها و بهترین تجربه های مدرسه های فوق، ظرفیت‌سازی مدرسه های عضو شبکه ASP net در ایران، و تقویت مشارکت مدرسه های در طرح‌های ابتکاری بین‌المللی مطابق با اهداف توسعه پایدار جهانی است.

"شبکه مدارس مرتبط با یونسکو" در سال ١٩۵٣ تشکیل شد و حدود ١٠ هزار موسسه آموزشی از ١٨١ کشور، در این شبکه عضویت دارند. این موسسه های آموزشی شامل مدرسه هایی در مقاطع پیش دبستان، دبستان، متوسطه و مدرسه های فنی تا موسسه های تربیت معلم هستند که در زمینه‌های تفاهم بین‌المللی، صلح، گفتگوی بین فرهنگی، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، و شهروندی جهانی فعالیت می‌کنند. در ایران تاکنون ۱۸ مدرسه به عضویت این شبکه در آمده‌اند. این مدرسه ها در استان تهران و شهرهای اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز  قرار دارند.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
exp:
2014-12-29
تاریخ:
۹۳/۱۰/۶
Submitted by editor3 on