استانداردسازی سیستم گرمایشی ۷۵ هزار کلاس درس به سال آینده موکول شد

تیتر:
استانداردسازی سیستم گرمایشی ۷۵ هزار کلاس درس به سال آینده موکول شد

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ٣٠٠ میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و روستایی تصویب شده است.

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوانسار، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک‌هزار کلاس درس توسط خیرین و با مشارکت‌های مردمی ساخته شده است، اما این روند از سال ١٣٧٨ به بعد شتاب بیشتری به خود گرفته و از این میزان بیش از ۶۰ درصد تعهد خیرین مربوط به سال‌های ١٣٧٨ تا پایان سال ١٣٩٢ است.

وی با بیان اینکه امسال تعهدات خیرین ۶۵۰ میلیارد تومان بود، ادامه داد: با توجه به زمینه جدیدی که قانونگذار برای مشارکت مردم فراهم کرده است، خیرین می‌توانند علاوه بر ایجاد یک فضای آموزشی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز اقدام کنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: با برآوردی که در سال ١٣٩١ داشتیم، ١۵٠ هزار کلاس درس مناطق سردسیر کشور، باید به سامانه حرارت مرکزی مجهز می‌شدند، که این امر نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار داشت.

رئیسی افزود: در سال ١٣٩٢ بر اساس قانون بودجه و مصوبه مجلس ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار مصوب و استانداردسازی ٢٨ هزار کلاس درس انجام شد. امسال نیز ٣٠٠ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و روستایی تصویب شد که تاکنون ١۴۴ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است و اگر ٣٠٠ میلیارد به طور کامل تخصیص یابد، ۴٧ هزار کلاس درس را استاندارسازی خواهیم کرد و استانداردسازی ٧۵ هزار کلاس درس دیگر برای سال آینده باقی خواهد ماند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارتخانه حذف بخاری‌های نفتی و گازی است، خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبه مجلس در نوزدهم آذر ماه مبنی بر اینکه دو درصد نرخ گاز و عوارض آن صرف استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس شود، امیدواریم سال آینده نگرانی در مناطقی که گازرسانی انجام شده است، نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا؛ ٩٠ درصد مدارس شهرستان خوانسار قدمتی بالغ بر ۵٠ سال را دارند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۰/۱۳
Submitted by editor3 on