آسیب‌های اجتماعی فراوانی متوجه کودکان کار است

تیتر:
آسیب‌های اجتماعی فراوانی متوجه کودکان کار است

مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه بدسرپرستی والدین، فوت و از کارافتادگی پدر را از دلایل اصلی وجود پدیده کودکان کار دانست.

بهاره سلطانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، از وجود حدود ١٥٠٠ تا دو هزار کودک کار در کرمانشاه خبر داد و افزود: عدد دقیقی در خصوص تعداد کودکان کار کل استان نمی‌توان اعلام کرد.

وی دلیل اصلی کار کردن کودکان را بدسرپرستی والدین، فوت پدر یا از کار افتادگی وی دانست و خاطرنشان کرد: البته در استان کرمانشاه فرهنگ کار فرزند پسر نیز حاکم است و در برخی موارد خانواده‌هایی که حتی نیاز چندانی ندارند، در زمانی که فرزند آنها مشغول به تحصیل نیست، او را سر کار می‌گذارند که این شرایط در برخی از شهرستان‌های استان از جمله هرسین نمود بیشتری دارد.

به گفته این کارشناس، بر اساس قانون افراد هفت تا ١٨ سال کودک شمرده می‌شوند و کار آنها خلاف قانون است.

سلطانی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی فراوانی متوجه کودکان کار است، تصریح کرد: بهزیستی کرمانشاه طرح ساماندهی کودکان کار را از شش سال قبل آغاز کرده که حدود ١٢٠ کودک کار از این طرح بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح خدمات آموزشی، تحصیلی، مشاوره‌ای، بهداشتی، درمانی، مددکاری، روانشناسی و ... به کودکان کار و حتی خانواده‌های انان ارائه می‌شود.

مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه افزود: ما برنامه نداریم همه کودکان کار را تحت پوشش قرار دهیم و از آنها حمایت کنیم، بلکه هدف اصلی حذف کار کودکان است که همیشه هم ممکن نیست.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۰/۲۲
Submitted by editor3 on