یازدهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد برگزیدگان خود را شناخت

تیتر:
یازدهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد برگزیدگان خود را شناخت

یازدهمین جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد با معرفی کتاب‌های برگزیده و کتاب‌های تقدیری به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین جشنواره کتاب‌های کمک‌آموزشی رشد شب گذشته در حالی به کار خود پایان داد که محمد ناصری، دبیر جشنواره با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۵۳۷ عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، اعلام کرد: از این تعداد، ۲۸۵ عنوان برای کسب مقام برگزیده و تقدیری با یکدیگر رقابت کردند. ۴۲۲ ناشر سهیم بودند و ۱۰۲ داور در ۳۲ گروه کتاب ها را داوری کردند.

براساس این گزارش از میان این آثار در گروه آداب و مهارت‌های زندگی کتاب «پرورش خلاقیت در کودکان» از علی سعیدی انتشارات لوح زرین، مجموعه کتاب‌های «لذت زندگی» نوشته لیلا سلیقه‌دار، ابراهیم اصلانی، مرتضی مجدفر و محرم آقازاده از انتشارات مرآت و «مهارت‌های آموختن Fordummies» از دوربین دوگولی ترجمه فرشید قهرمانی از آوند دانش کتاب های تقدیری شناخته شدند.

در بخش پیش‌دبستان «۴۴ بازی خلاق برای کودکان پیش از دبستان» نوشته مرتضی مجدفر از انتشارات پیشگامان پژوهش‌مدار، «طرح‌های کارمربی» برای کار با کودکان ۳ تا ۵ سال از گروه مولفان شرکت انتشارات فنی ایران و مجموعه «یک اسم و چند قصه» از انتشارات شهر قلم و نشر چکه به عنوان کتاب‌های تقدیری شناخته شدند.

کتاب برگزیده در زمینه تربیت‌بدنی هم «اندازه‌گیری و ارزشیابی در تربیت‌بدنی» نوشته جیمز اس اوسکو و ویلیام اس گوستافسون ترجمه غلامرضا سراج‌زاده انتشارات بام کتاب بود. کتاب‌های برگزیده در حوزه حکمت و معارف اسلامی دو کتاب «فلسفه اسلامی: طرح درس‌هایی برای آموزش به کودکان» نوشته مهدی پرویزی از سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و «مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌ها» از غلامرضا  حیدری‌ابهری از نشر قدیانی بودند.

همچنین در بخش داستان، «داستان زندگی توماس ادیسون» و «داستان زندگی استیون هاوکینگ» نوشته لی‌تی‌اس با ترجمه فروغ فرجود و محبوبه عسگری از انتشارات فاطمی و همچنین «مجموعه نامه‌های فلیکس» نوشته آنت بنینگ با ترجمه محبوبه نجف‌خانی از انتشارات زعفران به عنوان کتاب های تقدیری شناخته شدند.

داستان‌های برگزیده داستان «وقتی مـُژی گم شد» از حمیدرضا شاه‌آبادی انتشارات کانون پرورش فکری و «خداحافظ راکون پیر» تالیف از کلر ژوبرت باز هم از کانون پرورش فکری به عنوان داستان‌های برگزیده شناخته شدند.

«در کلاس درس کاشانی» نوشته حسن سالاری، انتشارات مدرسه، کتاب «هوشمند ریاضی ششم دبستان» نوشته خسرو داودی، علی کریمان‌فرد و نفیسه جعفری‌مفرد از انتشارات فاطمی کتاب‌های تقدیری شناخته شدند.

در بخش زبان و ادبیات فارسی «آذریاد» از اسدالله شکرانه، انتشارات کانون پرورش فکری و «داستان‌نویسی پرامیس» از سارا کاظمی‌منش، انتشارات آوند دانش کتاب و کتاب کار و تمرین فارسی دوم ابتدایی از مهرانگیز سلمانی و فردوس یوسفان نجف آبادی، نشر گل‌واژه با عنوان کتاب تقدیری شناخته شدند.

کتاب «خواب شب دوازدهم» از احمدرضا احمدی، نشر زیتون در بخش شعر به عنوان کتاب برگزیده شناخته شد.

در بخش نمایشنامه نیز «نقل ضحاک ماردوش» از عباس جهانگیریان، انتشارات کانون پرورش فکری به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.

«انگلیسی برای کودکان ۱ و۲» نوشته سید مسعود حاجی سید حسینی فرد و وحید سرخی قلندر از انتشارات مدرسه در بخش زبان های خارجی کتاب تقدیر شد.

در بخش تاریخ نیز «رئیسعلی دلواری: تجاوز نظامی بریتانیا و مقاومت جنوب از سید قاسم یاحسینی نشر پردیس دانش، کتاب برگزیده در زمینه تاریخ شد.

در بخش روانشناسی و علوم تربیتی کتاب‌های «من کامل نیستم ولی خوشبختم» از آلیس دی‌دومار و آلیس لش کلی ترجمه سادات موسوی از انتشارات ما و شما و کتاب «مرجع خلاقیت در آموزش» نوشته حجت شکیبا، انتشارات مدرسه به عنوان کتاب‌های تقدیری و «راهنمای معلم بر ارزشیابی توصیفی ویژه معلمان دوره ابتدایی از انتشارات مدرسه با عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.

«رهبر و رهبری» نوشته حمیدرضا شاکری، محسن ملک افضلی اردکانی و سید سجاد ایزدی از کانون اندیشه جوان در بخش مطالعات اجتماعی به عنوان کتاب تقدیری شناخته شدند.

کتاب‌های تقدیری در زمینه علوم تجربی «مجموعه بدن انسان چگونه کار می‌کند؟» از عباسعلی کائینی و بهزاد ساکی، انتشارات مدرسه، «دانشنامه موضوعی دانش و فناوری» در ۹ جلد از نعمت الله گلستانیان، انتشارات مبتکران/ پیشروان و مجموعه آشنایی با منظومه خورشیدی نوشته «نانسی» ترجمه حسن سالاری از انتشارات مدرسه به‌عنوان کتاب تقدیری شناخته شد. کتاب برگزیده در این بخش، «مس، فلز کیمیا» نوشته حمیدرضا غلامرضایی از انتشارات نسل نواندیش.

کتاب برگزیده در بخش فرهنگ و هنر، «هنر خوشنویسی در مدرسه» نوشته کاوه تیموری، نشر کتاب آبان، کتاب برگزیده در بخش فرهنگ قرآنی «انواع مفاعیل» نوشته فریبا صادقی مرشت از انتشارات مدرسه. در بخش قرآن و زبان عربی و «کامل‌ترین مرجع کاربردی کارور PLC از احمد فرجی، نشر نگارنده دانش کتاب برگزیده در بخش برق شد.

کتاب «مدیریت دانش در سازمان‌ها» نوشته محمد مسعود بهمنی، انتشارات نظری کتاب تقدیری در بخش حسابداری «آموزش تصویری ایلوساریتو» نوشته امید یاوری و سعید گودرزی از انتشارات پرسون کتاب برگزیده در بخش رایانه، «مواد و ابزار هنری۲» نوشته عیسی امیری از کتاب آبان کتاب برگزیده در بخش طراحی و نقاشی شد.

«بسته آموزشی کارآفرینان جوان» از نازنین بهزادی موسسه منادیان توسعه در بخش کار و فناوری به عنوان کتاب تقدیری شناخته شد.

«پرورش و فراوری سیب زمینی خوراکی و بذری» از داوود حسن پناه و حسین اکبر لو، نشر دانش نگار در بخش کشاورزی کتاب برگزیده شد، «گذر و خانه» در بافت سنتی دزفول از زینب دایی پور، دفتر پژوهش‌های فرهنگی به‌عنوان کتاب تقدیری و «مدیریت چشم مخاطب» از محمد حسین نیرومند، نشر فرهنگسرای میردشتی، کتاب برگزیده در بخش عکس و گرافیک شد.

همچنین کتاب «جامع سلامت کودک» ترجمه تقی و عضدی نشر تیمورزاده/ طبیب در بخش مدیریت خانواده و کودک یاری و کتاب «اصول و مبانی تعمیر و نگهداری خودرو ال ۹۰ از محمد محمدی بوساری، نشر راه نوین در بخش مکانیک و «مجموعه نمایشنامه‌های آسان» از حسن دولت آبادی، نشر سوره مهر در بخش نمایش، موسیقی و انیمیشن به عنوان کتاب‌های برگزیده شناخته شدند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری مهر
تاریخ:
۹۳/۱۰/۲۴
Submitted by editor3 on