برندگان دومین مسابقه بین المللی تصویرگری نامی اعلام شد

تیتر:
برندگان دومین مسابقه بین المللی تصویرگری نامی اعلام شد

 در این مسابقه از میان ۱۳۳۰ اثر از ۷۱ کشور، مارچلو پی منتل از برزیل برای تصویرگری کتاب «پایان خط» (The End of the Line) جایزه بزرگ (Grand Prize) را از آن خود کرد. دو تصویرگر آلمانی به نام های سونیا دانوسکی برای کتاب «مادربزرگ در دهکده معطر زندگی می کند» (Grandma Lives in Perfume Village) و توربن کولمان برای کتاب «داستان موشی که پرواز کرد» (The Tale of a Flying Mouse) برنده جایزه طلایی (Golden prize) شدند و جایزه سوم یا جایزه سبز نیز به سه تصویرگر حسن عامه کن از ایران جولی برنارد از رومانی و و می یونگ – آ- لی ازکره جنوبی تعلق گرفت.

این مسابقه امسال در دو بخش داوری شد. در دور اول، داوران از میان آثاری که به شکل دیجیتال دریافت کرده بودند، ۹۴ اثر مربوط به ۳۴ کشور را برای ورود به بخش دوم برگزیدند. در دور دوم مسابقه که در روز های ۵ و ۶ ژانویه ۲۰۱۵ در سئول برگزار شد، داوران از میان اصل آثار رسیده، افزون بر گزینش شش برنده نخست، به ده نفر از کشورهای مالزی، کانادا، شیلی، روسیه، کره جنوبی، لهستان، اسلوانیا، اسپانیا و لیتوانی جایزه بنفش اهدا کردند و آثار بقیه تصویرگران را برای تشویق در کاتالوگ ویژه دومین مسابقه بین المللی نامی منتشر خواهند کرد.

زیر نویس عکس  تصویری از کتاب پایان خط اثرمارچلو پی منتل، تصویرگر برزیلی که جایزه بزرگ را از آن خود کرد.‬‎

تصویری از کتاب پایان خط اثرمارچلو پی منتل، تصویرگر برزیلی که جایزه بزرگ را از آن خود کرد

 

از میان معیارهای داوران در این مسابقه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای تصاویر چه درتکنیک اجرا و چه درمیزان تاثیرگذاری عناصر هنری در ارتباط دیداری،
  • روح اثر و انسجام تصاویر در روایت دیداری یک داستان،
  •  در نظر گرفتن کودک به عنوان مخاطب اثر،
  • قابلیت تصاویر در تفسیرهای چندگانه و چند لایه بودن آن ها در تعامل با داستان،
  • سادگی و روشنی در بیان
  •  نوآوری و خلاقیت در تصاویر

رئیس گروه داوران جونکو یوکوتا از کشور آمریکا و داوران این مسابقه زهره قایینی از ایران، آناستازیا آرخیپوا از روسیه، یوسف اسماعیل از مالزی، راجر ملو از برزیل، وی-سوک یئو از کشور کره بودند.

نمایشگاهی از آثار برندگان این مسابقه از ۱ تا ۳۰ می در جزیره نامی همزمان با جشنواره کتاب نامی برگزار خواهد شد. این جشنواره از سال ۲۰۰۵ تا کنون هر سال در ماه می در جزیره نامی برگزار می شود و روزانه هزاران نفر از این جزیره دیدن می کنند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
کلیدواژه:
تاریخ:
۹۳/۱۱/۱
Submitted by editor3 on