آواورزی با سی بی لک و الفباورزی با کاکا کلاغه نامزد دریافت نشان لاک پشت پرنده شدند

تیتر:
آواورزی با سی بی لک و الفباورزی با کاکا کلاغه نامزد دریافت نشان لاک پشت پرنده شدند

آواورزی با سی بی لک و الفباورزی با کاکا کلاغه نامزد دریافت نشان لاک پشت پرنده شدند. این دو کتاب که از مجموعه کتاب های آموزش خلاق کودک محور موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است، در فهرست فصل بهار شش لاک پشت پرنده را از آن خود کردند.

افزون بر این دو کتاب ۱۷ کتاب دیگر هم به این فهرست راه یافته اند که در نهایت ۱۰ نامزد به عنوان برندگان نشان لاک پشت طلایی و نقره ای معرفی خواهند شد.

«این وبلاگ واگذار می شود»، «مقررات»، «خانه ای در شب»، «ماجراهای کامو، نابغه قهرمان»، «مجموعه گونی»، «یک اتفاق تازه»، «جلسومینو»، «در انتظار یک زندگی طبیعی»، «در این خانه برای همیشه ماندم»، «مجموعه شب هزار و دوم»، «مجموعه فلیکس»، «رستم و اسفندیار»، «پدر اسلاگ»، «سیاوش»، «اسم من میناست» و«قصه هایی از اسرارنامه» دیگر نامزدهای دریافت لاک پشت پرنده هستند.

در این مراسم، بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان سال ۱۳۹۲ معرفی و به پدیدآورندگان کتاب‌های برتر نشان‌های لاک‌پشت طلایی و لاک‌پشت نقره‌ای اهدا خواهد شد.

لاک پشت پرنده، نهادی غیردولتی است که از ۳ سال پیش با همکاری فروشگاه مرکزی شهر کتاب و پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، شکل گرفته است. هدف آن، معرفی آثار برتر ادبیات کودک و نوجوان و ترویج کتاب و کتابخوانی است.

ساختار ادبی و هنری، ارزش های جامعه مدنی و جهان شمول، آرایش و کتابسازی سه معیار اصلی انتخاب کتاب هاست. داوران این فهرست هر فصل کتاب های منتشر شده در آن فصل را بررسی می کنند و بر اساس این معیارها به کتاب ها از ۳ تا ۶ لاک پشت می دهند. کتاب هایی که در طول فصل، ۵ یا ۶ لاک پشت می گیرند، به فهرست نهایی راه پیدا می کنند و برای دریافت نشان نقره یا طلا لاک پشت پرنده نامزد می شوند. نامزدهای دریافت لاک پشت طلایی باید دوسوم رای داوران را دریافت کنند. یعنی از ۱۳ داور باید ۹ داور به آن ها رای داده باشند.

داوران لاک پشت پرنده در این سه سال ۳۶۲ کتاب را در فهرست معرفی کرده اند.

سومین دوره اهدای نشان لاک پشت پرنده ۸ اسفند ماه در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار می شود.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
تاریخ:
۹۳/۱۲/۴
Submitted by editor3 on