چهارمین کارگاه و مسابقه راهنمایان موزه برگزار می شود

تیتر:
چهارمین کارگاه و مسابقه راهنمایان موزه برگزار می شود

کتابخانه و موزه ملی ملک چهارمین دوره «مسابقه راهنمایان موزه» را با موضوع «قصه‌پردازی برای آثار» در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌کند.

چهارمین دوره مسابقه راهنمایان موزه به با اهداف افزایش سطح دانش راهنماها، تعامل و انتقال تجربه ها میان راهنماهای موزه و هم‌اندیشی برای رسیدن به راهکارها و روش‌های اجرایی راهنمایی در موزه‌ها، به همراه یک کارگاه دو روزه با تدریس «مصطفی رحماندوست»، کار خود را آغاز خواهد کرد.

«قصه‌پردازی برای آثار» محور چهارمین دوره مسابقه و کارگاه آموزشی راهنمایان موزه خواهد بود. این موضوع با توجه به تجربه های سالیان گذشته و هم‌فکری با راهنماها، برای امسال در نظر گرفته است. قصه‌گویی از جمله شیوه‌های جذاب سازی آثار موزه‌ها و جذب مخاطبان به شمار می‌آید. این قصه‌گویی باید بر اساس داده‌ها و همچنین با استفاده از فنون قصه‌پردازی برای رسیدن به روایتی جذاب باشد. در پردازش داده‌ها برای رسیدن به روایت می‌توان از روش‌های قصه‌پردازی بهره برد. در برنامه امسال هم کارگاهی دو روزه در نظر گرفته شده است تا شرکت‌کنندگان با فنون قصه‌پردازی آشنا شوند و سرانجام، آثار تولید شده در این کارگاه ارزیابی و به بهترین آثار و برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد. همه شرکت‌کنندگان در این دوره پس ارایه کارها، گواهی شرکت در دوره می‌گیرند.

کتابخانه و موزه ملی ملک چهارمین دوره مسابقه راهنمایان موزه را با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان و کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم ایران) برگزار می‌کند.

شرکت در این چهارمین دوره مسابقه راهنمایان موزه برای همه اهالی موزه‌ها، دانشجویان موزه‌داری و راهنمایان گردشگری آزاد است.

تا ۱۰ اسفند فرصت دارند برای شرکت در این کارگاه و مسابقه نام نویسی کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی و مسابقه: ۱۱ و ۱۲ اسفند از ساعت ۹ تا ساعت ۱۶

معرفی برگزیدگان و اهدای جایزه به برترین‌ها:۲۰ فروردین ۱۳۹۴

شماره‌های تماس برای ثبت‌نام: ۶۶۷۲۶۶۱۳، ۶۶۷۲۶۶۵۳ و ۶۶۷۵۱۲۹۱

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
exp:
2015-03-02
تاریخ:
۹۳/۱۲/۵
Submitted by editor3 on