حوادث ترافیکی در کمین سلامت کودکان

تیتر:
حوادث ترافیکی در کمین سلامت کودکان

مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی رانندگی استان قزوین با بیان اینکه حوادث ترافیکی در کمین سلامت کودکان است، تاکید کرد: برای جلوگیری از این حوادث باید رفتارهای ایمن ترافیکی را رعایت کرد.

علی حدادی مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی رانندگی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی علت بسیاری از مرگ و میرها و معلولیت‌های کودکان است، هشدار داد: حدود ٢٢ درصد تلفات رانندگی در کشور را کودکان تشکیل می‌دهند، که ارتقاء آموزش و آگاهی عمومی، به ویژه نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از زمان کودکی ضروری است.

وی افزود: با رعایت رفتارهای ایمن، می‌توانیم از بروز حوادث ترافیکی پیشگیری کرده و کودکان خود را ایمن نگه داریم.

این افسر پلیس راهنمایی رانندگی استان با اشاره به اینکه با نصب صندلی کودک و استقرار کودکان در قسمت عقب خودرو، می‌توان هنگام بروز حوادث و تصادفات احتمالی، تلفات کودکان را تا به حد نصف رقم کنونی کاهش داد، به ذکر مثالی در مورد هزینه‌های کلان حاصل از حوادث اشاره و اظهار کرد: کودکی را تصور کنید که در دو سالگی، در تصادفی کوچک، ضربه‌ای ساده به سرش وارد شده و این ضربه او را دچار صرع غیرقابل درمان کرده است که اگر این فرد تا ٧٠ سالگی عمر کند با هزینه امروز باید بیش از ١٠ میلیارد ریال هزینه درمان خود کند.

حدادی با اشاره به اینکه ساختار ترافیک از سه واژه «انسان»، «وسیله نقلیه» و «راه» تشکیل شده است، گفت: نقش انسان با توجه به اینکه سازنده راه و وسیله نقلیه و در تأسیس آن‌ها مؤثر است، مهم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود نواقصی که در حوزه راه و وسیله نقلیه داریم، در بیش از ٨٠ درصد از تصادفاتی که منجر به فوت و مجروح شدن انسان‌ها می‌شود، عامل انسانی دخیل است.

مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی رانندگی استان قزوین ادامه داد: در حدود ١٥ درصد تصادفات، وسیله نقلیه و در حدود پنج درصد نیز، شرایط راه، علت است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۲/۱۸
Submitted by editor3 on