برنامه های هفته کتاب کودک در سراسر آمریکا

تیتر:
نود و ششمین هفته کتاب کودک در سراسر آمریکا برگزار می شود

نود و ششمین هفته ی کتاب کودک در سراسر آمریکا برگزار می شود.

هفته ی کتاب کودک امریکا که سالانه برگزار می شود رویدادی است برای افزایش سواد ملی در آمریکا. امسال فروشندگان کتاب و نویسندگان برای برگزاری هفته ی کتاب کودک بر تولیدات خود افزوده اند.

این رویداد بزرگ در تاریخ ۴ تا ۱۰ می برگزار می شود و محورهای اصلی آن به این قرار است:

کمیک برای همه: برای نخستین بار در تاریخ برگزاری هفته ی کتاب کودک انجمن کتاب کودک و برگزارکنندگان برنامه ی «هر کودک یک خواننده است» و به کمک «شرکت توزیع کننده ی کتاب های کمدی الماس» و «موسسه دفاع از کتاب های کمدی» روز دوم می را روز کتاب کمدی اعلام کرده است. نیکل دمینگ مدیر این دو انجمن می گوید: «دوست داریم مدت هفته ی کتاب کودک را بیش تر کنیم و روزی را به کتاب های کمدی و گرافیک ناول اختصاص دهیم زیرا این نوع کتاب ها لذت کتابخوانی را در کودکان ایجاد می کنند.» از بیش از ٢٠٠٠ کتاب کمدی بیش از دو میلیون تصویر کمدی به طور رایگان در میان کودکان توزیع خواهد شد.

ارسال توییت های ارزشمند: امسال در این هفته کمپینی در توییت به وجود آمده است و در طول هفته ی کتاب کودک نقل قول ها و گفته های شخصیت برجسته ی ادبیات کودک کلاسیک و جدید توییت می شود و روی صفحه ی خبرنامه ی مخصوص هفته ی کتاب کودک بارگذاری می شود.

نویسنده، نویسنده: نویسندگان کودک در کتابفروشی های سراسر آمریکا حاضر می شوند و ترانه می خوانند و با کودکان دیدار می کنند و نشستی هم برگزار می شود.

مکان ادبی: برای این هفته انجمن کتابخانه های آمریکا و شورای کتاب کودک مکان هایی ادبی را اعلام کرده اند که هر مکانی که اعلام می کنند به نویسندگان درگذشته و آثارشان اختصاص دارد. از جمله مکان های تایید شده کتابخانه ی جورج بروس شهر نیویورک (والتر دین مایر)، کتابخانه ی لین همیلتون در اوهایو (روبرد مک کلوسلی ) و ... است.

رای گیری آزاد: کودکان به صورت آن لاین برای هشتمین جایزه ی کتاب انتخابی کودکان تا ۳ می فرصت دارند رای دهند. برندگان جایزه ی کتاب انتخابی کودکان در روز چهارم می از سوی اولیور جفرز و یون سیسکا اعلام خواهند شد. سال گذشته یک و نیم میلیون کودک رای دادند و امسال از میان ٣۵ فینالیست شش نفر نویسنده ی گرافیک ناول است.

پوستر و نشان کتاب هفته کتاب کودک: پوستر امسال را گریس لی، برنده ی جایزه ی تصویرگر انتخابی کودکان سال ٢٠١۴ به خاطر کتاب Sophia the First است. پوستر تصویر دختر و پسری است که با هم درون خانه ای که از کارتن ساخته اند کتاب می خوانند و میکی موس، سوفیا و وینی از بیرون آن دو را نگاه می کنند. ٨۵٠٠٠ نسخه از این پوستر توزیع خواهد شد. نشان کتاب امسال ا هم رول کولون طراحی کرده است.

برنامه های هفته کتاب کودک در سراسر آمریکا

پیوند با کتاب: به افتخار روز مادر، - ۱۰ می - و روز پایانی هفته ی کتاب، شورای کتاب کودک به همراه طرح پیریزن، طرحی که مجری توانمندسازی زنان زندانی است، تلاش کرده است برای زنان زندانی کتابخانه بسازد. انجمن کتاب کودک از ٨٠ ناشر عضو دعوت کرده است برای کودکان صفر تا ١٨ ماهه مادران در بند کتاب ارسال کنند. کتاب های انتخابی در دسترس مادران زندانی قرار خواهد گرفت تا برای نوزادان خود کتاب بخوانند. این طرح در ده ایالت اجرا خواهد شد.

نویسنده
گروه خبر کتابک - بهار اشراق
تاریخ:
۹۴/۱/۲
Submitted by editor3 on