ویژه ‌برنامه‌های نجوم در رصدخانه کانون زعفرانیه

تیتر:
ویژه ‌برنامه‌های نجوم در رصدخانه کانون زعفرانیه

صدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زعفرانیه به مناسبت روز جهانی نجوم روز ۴ اردیبهشت ویژه‌ برنامه‌هایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراکز فعال در زمینه آموزش‌های نجوم برگزار می‌کند.

بیش از ٣٠ سال است برنامه‌ای با عنوان «روز جهانی نجوم» در دنیا برگزار می‌شود که در آن ستاره‌شناسان آماتور و حرفه‌ای تلاش می‌کنند تا مفاهیم مختلف نجوم را به مردم و علاقه‌مندان ارایه کنند.

رصدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زعفرانیه تهران نیز از ١۵سال پیش برنامه‌های ویژه روز جهانی نجوم را در فعالیت‌های این مرکز آغاز کرده و همه ساله پذیرای علاقه‌مندان است.

اعضای کودک و نوجوان و مربیان مرکز رصدخانه زعفرانیه کانون با برپایی غرفه‌های گوناگون در موضوع‌های مختلف از قبیل: آشنایی با منظومه شمسی، صورت‌های فلکی، تلسکوپ‌ها، تاریخ نجوم، حیات فرازمینی و ساعت‌های آفتابی، علاقه‌مندان را با جذابیت‌های علم نجوم آشنا می‌کنند.

افزون بر این ویژه‌برنامه‌ها، تمامی بازدیدکنندگان می‌توانند در این روز با استفاده از تجهیزات این مرکز به رصد آسمان (خورشید در روز و ماه در شب) بپردازند.

به همین مناسبت کارگاه‌هایی نیز برای علاقه‌مندان به بازی‌های نجومی، نقاشی، ساخت مجسمه و ماکت با سفال و ساخت ساعت آفتابی تدارک دیده شده است.

زمان: ساعت ١۴ تا ٢١

نشانی: خیابان ولی عصر(عج) خیابان سرلشگر فلاحی (زعفرانیه)، پارک زعفرانیه، مرکز رصدخانه زعفرانیه

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
exp:
2015-04-25
تاریخ:
۹۴/۱/۳۰
Submitted by editor3 on