داوران جایزه مهدی آذریزدی معرفی شدند

تیتر:
داوران جایزه مهدی آذریزدی معرفی شدند

داوران نخستین دور جایزه ادبی مهدی آذریزدی معرفی شدند.

فروغ‌الزمان جمالی دبیر علمی جایزه آذر یزدی، سحر ترهنده (کارشناس تصویرگری کتاب کودک)، سمیرا صیاد (پژوهشگر و نویسنده ی مقاله های فرهنگنامه ی کودکان و نوجوانان در گروه ادبیات فارسی با سابقه ی کتاب‌های بازنویسی و بازآفرینی) و مسعود ناصری‌ دریایی (کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان) داوری نخستین دوره از این جایزه را بر عهده دارند.

جایزه آذر یزدی در حوزه بازنویسی و بازآفرینی در ۱۸ تیرماه سال ۹۴ همزمان با روز بزرگداشت آذر یزدی با حضور مفاخر کودک و نوجوان برگزیدگان خود را در یزد معرفی می کند.

در نخستین دور جایزه ادبی مهدی آذریزدی ۱۸۲ عنوان کتاب از ۲۳ ناشر در زمینه بازنویسی و بازآفرینی ادبیات کهن ایران به دفتر جایزه رسیده که از این میان ۱۰۰ عنوان کتاب به مرحله نهایی داوری این جازه ادبی راه پیدا کردند.

بر اساس اعلام هیات داوران ۸۲ اثر به دلایلی چون خارج از حوزه ی بازنویسی و بازآفرینی، مناسب برای گروه سنی بزرگسال، کیفیت نامطلوب تصویر، کیفیت نامطلوب متن، کیفیت نامطلوب متن و تصویر از داوری های این جایزه به بیرون گذاشته شدند.

جایزه ادبی مهدی آذریزدی با پشتیبانی دفتر مطالعات میرزا محمد کاظمینی و موسسه ریحانه الرسول از سال ۱۳۹۳ شکل گرفته است. این جایزه برای پاسداشت جایگاه مهدی آذریزدی، پیشکسوت بازنویسی ادبیات کهن فارسی برای کودکان و نوجوانان با پشتیبانی علمی شورای کتاب کودک برگزار می شود و هر سال به بهترین بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات رسمی و ادبیات عامیانه در انواع داستان، ادبیات دینی، تاریخی، زندگینامه و دیگر تجربه های ارزشمند این زمینه به شکل زیر اهدا می‌شود:

پلاک جایزه آذر یزدی، لوح افتخار و مبلغ ٢٠ میلیون ریال جایزه نقدی به نویسنده و ٢٠ میلیون ریال جایزه نقدی به تصویرگر اثر بازنویسی یا بازآفرینی که از جایگاه ادبی- هنری بالایی برخوردار باشد.

لوح تقدیر جایزه آذریزدی همراه با ٢٠ میلیون ریال جایزه نقدی برای دو نویسنده برتر آثار بازنویسی و بازآفرینی

لوح تقدیر جایزه آذریزدی همراه با ٢٠ میلیون ریال جایزه نقدی برای دو تصویرگر برتر آثار بازنویسی و بازآفرینی

لوح تقدیر جایزه آذریزدی برای ناشرانی که آثارشان در بخش های گوناگون ستایش شده است

نویسنده
گروه خبر کتابک
کلیدواژه:
منبع
خبرگزاری مهر
تاریخ:
۹۴/۱/۳۱
Submitted by editor3 on