جیره کتاب برای معلم ها

تیتر:
جیره کتاب برای معلم ها

جیره برای معلم ها نام طرح جدیدی است که سایت«جیره کتاب» برای آموزگاران برگزار می کند.

در این طرح جیره کتاب هر ماه کتابی را انتخاب و برای آموزگاران علاقمند می فرستد. دریافت ‌کنندگان تا یک ماه فرصت دارند کتاب را بخوانند و متنی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واژه ، در حدود یک صفحه A4، درباره آن بنویسند و برای جیره‌کتاب بفرستند.

کتاب‌های فرستاده شده از میان آثار ادبیات کودک و نوجوان یا آثاری که برای بزرگسالان نوشته شده اما تجربه نشان داده است که کودکان نیز از خواندن آن استقبال می‌کنند گزینش می شود. آموزگاران هم می‌توانند کتاب پیشنهاد بدهند، اما جیره‌کتاب در پذیرش یا رد کتاب‌های پیشنهادی آزاد است.

هدف از اجرای این برنامه ایجاد جریان مداومی است که طی آن کتاب های کودک و نوجوان خوانده و از زبان کسانی معرفی شود که روزی چند ساعت مشغول سر و کله زدن با کودکان هستند و بیشتر از هر کس با ویژگی های مصرف‌کنندگان اصلی ادبیات کودک و نوجوان آشنایند.

جیره‌ کتاب همچنین امیدوار است افزون بر این، با اجرای این برنامه به چند هدف فرعی دیگر نیز دست یابد: برای نمونه آموزگاران را تشویق کند تا کتاب‌هایی را که می‌پسندند به روشی مناسب به دانش اموزان خود معرفی کنند، یا سبب ایجاد بحث‌هایی در میان شرکت‌کنندگان درباره بعرخی از کتاب‌های «قابل بحث» بشود و ...

«جیره کتاب» سایتی است که برای اعضا خود کتاب می فرستد. دوستداران کتاب با پرداخت حق عضویت، ماهیانه کتابی از طریق پست دریافت می کنند. جیره ی کتاب در آغاز فعالیت خود نیز طرحی را به نام «هدیه به معلم‌ها» اجرا کرد. پایه آن طرح بر همکاری ناشران برای اهدای ماهانه کتاب به آموزگاران بود.

آموزگاران علاقمند می‌توانند برای آگاهی بیشتر و پر کردن فرم به سایت جیره کتاب مراجعه کنند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
جیره کتاب
تاریخ:
۹۴/۲/۱۲
Submitted by editor3 on